Forum > Färdiga produktioner

Gurano - I evighet ft IKEN

<< < (4/12) > >>

Fuzzbub:
Mer reverb, går det?  :lol:    Den här låten är ju i sann Gurano-anda och en bra sådan tycker jag.  Grymt driv!   Vill inte ha någon temposänkning men en bas måååste ju
bara dit så blir det mumma detta.  Jag kräver en fortsättning!   Bra Göran!  /JEH

Tant Fransa:
Vart tog den vägen? - vill också lyssna!

Gurano:
Wernis: Tack för dina tips om delay och reverb. Ska kolla in stillwell. men det blir nog svårt att ändra på del eller rev i mina spår då de är inspelade med det ljud de har...men till nästa gång ska jag garanterat försöka applicera dina tips. Vad gäller bas så ska jag testa att lägga på dem utan effekter (till att börja med i alla fall) Tjha vi får se om det överhuvudtaget kan bli bättre (pga min bristande förmåga).

Fuzzbub: nädå tempot är givet. Klart bas ska på - nu har jag PMat IKEN så vi får se om han hakar på, hoppas det :)

Tant Fransa: jamen en liten dåligt mixad snutt finns ju - du får lyssna två gånger så blir den dubbelt så lång :D ... nämen skojar bara - en förlängning kommer snart!

Tack alla
Gurano

Wernborg:

--- Citat från: Gurano skrivet 15.11.2011, 00:16:35 ---Wernis: Tack för dina tips om delay och reverb. Ska kolla in stillwell. men det blir nog svårt att ändra på del eller rev i mina spår då de är inspelade med det ljud de har...men till nästa gång ska jag garanterat försöka applicera dina tips. Vad gäller bas så ska jag testa att lägga på dem utan effekter (till att börja med i alla fall) Tjha vi får se om det överhuvudtaget kan bli bättre (pga min bristande förmåga).

--- Slut citat ---

Jag trodde du körde med mjukvara rakt igenom på gitarren? Om du mikar upp så tycker jag du borde skippa allt reverb och delay i inspelningssituation för att kunna redigera i efterhand. Du kan ju ha med det som mjukvara i datorn även om du mikar upp för känslans skull.

Gurano:

--- Citat från: Wernborg skrivet 15.11.2011, 11:49:01 ---Jag trodde du körde med mjukvara rakt igenom på gitarren? Om du mikar upp så tycker jag du borde skippa allt reverb och delay i inspelningssituation för att kunna redigera i efterhand. Du kan ju ha med det som mjukvara i datorn även om du mikar upp för känslans skull.

--- Slut citat ---
Du kan väl bjuda hem mig på en bira...eller två, så kan vi ha en liten internkurs :)
/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion