Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Tisteln (pianostycke nr 2)

<< < (2/15) > >>

Jay Thomas:
Inte mycket att tillägga, snorbra! :)
Att kunna som en arkitekt skapa något så häftigt utifrån en skiss, eller i detta fall klicketiklick är inte bara väldigt imponerande, det är nästan trollskt! :)

Eddi:

--- Citat från: Dividend skrivet 06.11.2011, 20:55:11 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 06.11.2011, 19:11:40 ---Ett alldeles utomordentligt stycke som den unge kompositören Per har vävt in ett utrycksfullt mellanstycke i som sedan accentueras mot slutet med lite av samma temata som inleder detta genuina pianostycke. Här påvisar kompositören sin förmåga att ta oss från det lugna vattnet i Mellowbrook County ut mot Atlantens vidder via de steniga bergspassen strax bredvid Yellowstones National park med sprutande gejsrar och oranga dimmoln. En lekfullhet i framförandet över de församlade elfenbenstangenterna som böjer sig för hans omutliga vilja att skapa skön stämning och njutfull lyssnad för våra öronsnäckor.
Recention ála Broman (men jag tror han skulle ha uttryckt det ungefär som så)

--- Slut citat ---

Får nästan ta och skaffa mig en Broman-basker då :lol: Kul att du gillade (tror jag). :)

--- Slut citat ---
Klart jag gillade annars skulle jag väl inte uttryckt mig så lyriskt. Jag brukar gilla dina pianostycken och fattar liksom inte hur du får ihop det så flowently genom att bara peta upp låten. Du är väl lite som Mozart och grabbarna som kan skriva ut partituret utan att lira men ändå höra - tror inte att Mozart och dom skulle ha kommit så mycket längre med Cubase eller Logic heller förresten.

Dividend:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 06.11.2011, 21:05:56 ---Inte mycket att tillägga, snorbra! :)
Att kunna som en arkitekt skapa något så häftigt utifrån en skiss, eller i detta fall klicketiklick är inte bara väldigt imponerande, det är nästan trollskt! :)

--- Slut citat ---

Kul att det gillas. Jag får slänga in lite nya ackord bara.

Tack för åsikter och uppmuntran :)

--- Citat från: Eddi skrivet 06.11.2011, 22:35:56 ---Klart jag gillade annars skulle jag väl inte uttryckt mig så lyriskt. Jag brukar gilla dina pianostycken och fattar liksom inte hur du får ihop det så flowently genom att bara peta upp låten. Du är väl lite som Mozart och grabbarna som kan skriva ut partituret utan att lira men ändå höra - tror inte att Mozart och dom skulle ha kommit så mycket längre med Cubase eller Logic heller förresten.

--- Slut citat ---

Jag har ju faktiskt en keyboard nu, men anslaget är helt åt skogen :lol: så använder den mest för att testa idéer. Mozart skrev väl rakt upp och ner, utan piano/cembalo? Man hör ju "noten" som ritas i cubase. Men sant, det finns folk som kan skriva rätt avancerade prylar rakt ned på papper. I mitt fall sträcker det sig till enklare pop-saker och sånt. Alla vet ju hur ackord som Am låter t ex :)

Kul att du gillade låten, men det kommer en uppgradering! :)

Dividend:
7/11
NY VERSION. Nu med cello och allt vad det kan innebära.

Fritt fram att klaga eller uppmuntra :)

(Har ännu inte förändrat harmonik, eller ägnat mycket tid åt preventiv bumlighet (högpass) men ta bort vissa toner i basen på pianot. Annars börjar det här kännas långt skridet nu.)

Light Head:
Oj, vad händer,, du har blivit en kompositör, en klassisk kompositör,, impad! Till och från får jag en tydlig känsla av din kompetens! Har inget direkt tips, inte mer än att jag verkligen ser fram emot utvecklingen av detta stycke.

Tycker att instrumenten funkar riktigt bra ihop, det låter som om du hanterar både piano och cello på ett naturligt sätt.

Gillar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion