Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Tisteln (pianostycke nr 2)
Asti:
I inledningen tyckte jag cellon var lite monoton, men när den efter ca 40 sek började klättra
och spela figurer blev det väldigt fint!
Intrycket från förra versionen består dock att under vissa partier kunde harmonierna
varieras något mer.
I slutet där dynamiken stegras njuter jag i fulla drag! Kanske skulle stereobredden ökas något....?
/Asti
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 08.11.2011, 00:14:54 ---Oj, vad händer,, du har blivit en kompositör, en klassisk kompositör,, impad! Till och från får jag en tydlig känsla av din kompetens! Har inget direkt tips, inte mer än att jag verkligen ser fram emot utvecklingen av detta stycke.
Tycker att instrumenten funkar riktigt bra ihop, det låter som om du hanterar både piano och cello på ett naturligt sätt.
Gillar!
--- Slut citat ---
Kul att du gillade! Den börjar kännas nästintill färdig den här. :)
--- Citat från: Asti skrivet 08.11.2011, 09:34:33 ---I inledningen tyckte jag cellon var lite monoton, men när den efter ca 40 sek började klättra
Intrycket från förra versionen består dock att under vissa partier kunde harmonierna
varieras något mer.
I slutet där dynamiken stegras njuter jag i fulla drag! Kanske skulle stereobredden ökas något....?
--- Slut citat ---
Har försökt variera cellon lite mer (flyttat vissa noter), har "varierat" mer på huvudtemat där det slunkit in ett H-ackord. Kanske kan göras mer?
Hur ändrar man stereobredden med samplade instrument? :D
Dividend:
8/11
NY VERSION 3
Massa filande avklarat. Nytt ackord (H på huvudtemat halvvägs in), kanske kan addera mer till harmoniken? Vad tycker ni?
Har lagt expression på båd' piano (ewql) och cello (LASS). Funkar det?
Nytt parti (variation på partiet innan, om 8 takter), som kanske inte håller in i mål? :)
...
massa annat nytt. Avbumlifierat pianot, men kanske ska högpassa mastern ändå? Några tankar? :)
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 08.11.2011, 16:15:46 ---
--- Citat från: Light Head skrivet 08.11.2011, 00:14:54 ---Oj, vad händer,, du har blivit en kompositör, en klassisk kompositör,, impad! Till och från får jag en tydlig känsla av din kompetens! Har inget direkt tips, inte mer än att jag verkligen ser fram emot utvecklingen av detta stycke.
Tycker att instrumenten funkar riktigt bra ihop, det låter som om du hanterar både piano och cello på ett naturligt sätt.
Gillar!
--- Slut citat ---
Kul att du gillade! Den börjar kännas nästintill färdig den här. :)
--- Citat från: Asti skrivet 08.11.2011, 09:34:33 ---I inledningen tyckte jag cellon var lite monoton, men när den efter ca 40 sek började klättra
varieras något mer.
--- Slut citat ---
Har försökt variera cellon lite mer (flyttat vissa noter), har "varierat" mer på huvudtemat där det slunkit in ett H-ackord. Kanske kan göras mer?
Hur ändrar man stereobredden med samplade instrument? :D
--- Slut citat ---
Jag menade att sära lite på pianot och cellon i stället för att båda huserar i mitten.
/Asti
badlands:
Läckert Div !
Snyggt piano ... Får en att drömma sig bort liksom...
Har inte mycket att säga om mixen utan tycker mest att ideen är en hit...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida