Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Tisteln (pianostycke nr 2)
Dividend:
Färdig, till slut! Efter många om och men ;)
Wernborg:
Låter lovande tycker jag. Lite för bumbligt i basen på pianot, kan räcka att högpassa och minska reverbet i mix sedan.
Skulle vilja ha lite mer utvikningar harmoniskt sett. Känns som att det ligger mest på samma ackord hela tiden. Jo, jag hör att det byter lite i andra halvan, men skulle tipsa om att göra det tydligare. Folkmusikigare liksom.
Gött.
Asti:
Fin dynamik och snygg ljudbild, men skulle också vilja ha mer variation vad gäller harmonierna.
Jag upplever detta som glatt och positivt - inte som en tistel! ;)
Eddi:
Ett alldeles utomordentligt stycke som den unge kompositören Per har vävt in ett utrycksfullt mellanstycke i som sedan accentueras mot slutet med lite av samma temata som inleder detta genuina pianostycke. Här påvisar kompositören sin förmåga att ta oss från det lugna vattnet i Mellowbrook County ut mot Atlantens vidder via de steniga bergspassen strax bredvid Yellowstones National park med sprutande gejsrar och oranga dimmoln. En lekfullhet i framförandet över de församlade elfenbenstangenterna som böjer sig för hans omutliga vilja att skapa skön stämning och njutfull lyssnad för våra öronsnäckor.
Recention ála Broman (men jag tror han skulle ha uttryckt det ungefär som så)
Dividend:
--- Citat från: Wernborg skrivet 06.11.2011, 18:38:02 ---Låter lovande tycker jag. Lite för bumbligt i basen på pianot, kan räcka att högpassa och minska reverbet i mix sedan.
Skulle vilja ha lite mer utvikningar harmoniskt sett. Känns som att det ligger mest på samma ackord hela tiden. Jo, jag hör att det byter lite i andra halvan, men skulle tipsa om att göra det tydligare. Folkmusikigare liksom.
Gött.
--- Slut citat ---
Sant, det finns mycket att göra med harmoniken. :) Tänkte väl testa att variera den på några av repetitionerna och sen justera melodin efter det. Tydligare, ska ske :)
--- Citat från: Asti skrivet 06.11.2011, 18:55:52 ---Fin dynamik och snygg ljudbild, men skulle också vilja ha mer variation vad gäller harmonierna.
Jag upplever detta som glatt och positivt - inte som en tistel! ;)
--- Slut citat ---
Tistlar är väna organismer, så de så. :) Ska försöka variera mer i uppdateringarna som kommer! ;)
--- Citat från: Eddi skrivet 06.11.2011, 19:11:40 ---Ett alldeles utomordentligt stycke som den unge kompositören Per har vävt in ett utrycksfullt mellanstycke i som sedan accentueras mot slutet med lite av samma temata som inleder detta genuina pianostycke. Här påvisar kompositören sin förmåga att ta oss från det lugna vattnet i Mellowbrook County ut mot Atlantens vidder via de steniga bergspassen strax bredvid Yellowstones National park med sprutande gejsrar och oranga dimmoln. En lekfullhet i framförandet över de församlade elfenbenstangenterna som böjer sig för hans omutliga vilja att skapa skön stämning och njutfull lyssnad för våra öronsnäckor.
Recention ála Broman (men jag tror han skulle ha uttryckt det ungefär som så)
--- Slut citat ---
Får nästan ta och skaffa mig en Broman-basker då :lol: Kul att du gillade (tror jag). :)
Tack, för tankar alla tre!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida