Forum > Demolåtar
Gurano & Mahan - The waiting
MaxB:
--- Citat från: mahan skrivet 26.10.2011, 23:57:31 ---Och MaxB, såhär låter riktiga trummor, så glöm digitalarna och satsa på burkar, billigare dessutom! :)
--- Slut citat ---
Men tar mer plats...
Ola:
ja här rockar det !
blir toppen det här.
vilka trummor och sång och gitarr o bas och mix !
bra jobbat !
mahan:
Tjou!
Och takk o bokk för dom orden OLA, vi fortsätter att skruva på låten tills nån ropar... FÄÄÄÄRDIGT! :D
Satt i min svala sommarstudio och mitt i allt var klockan 04:45, nåväl slänger upp en ny version nu, Gurano får sen lägga in den på trådbörjan.
Nu med intro och lite sologuror sp låter det såhär:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/test/THE_WAITING-2_Master.mp3[/mp3]
En riktigt god morron!
h. johan
tsmalmbe:
Låter som en bra låt, men mixen låter som om alla reglar sku ha blivit lämnade på "default". Total obalans eftersom basen är nästan ohörbar och trummorna saknar punch och pump. Dessutom gillar jag inte att låten stereobild flukturerar väldigt - ibland är det hyperstereo med effekter och grejer och sen drar det ihop sig närmare mono (=upplevs som mono med tanke på kontrasten till det andra).
Men gitarrerandet och spelandet låter så pass bra att det säkert blir fint med lite mera jobb på mixen.
Marruschkka:
--- Citat från: mahan skrivet 27.10.2011, 04:54:19 ---Tjou!
Och takk o bokk för dom orden OLA, vi fortsätter att skruva på låten tills nån ropar... FÄÄÄÄRDIGT! :D
Satt i min svala sommarstudio och mitt i allt var klockan 04:45, nåväl slänger upp en ny version nu, Gurano får sen lägga in den på trådbörjan.
Nu med intro och lite sologuror sp låter det såhär:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/test/THE_WAITING-2_Master.mp3[/mp3]
En riktigt god morron!
h. johan
--- Slut citat ---
Oj så snyggt :P
Gillar alltihop, sång, gitarr och jag har en kraftig subba här hemma så bas och trummor låter bra, här iaf.
Det svänger som bara den!
Verkligt bra colab av er :D
/Marre
Edit: bland de tokiga Stockholmsmusiker jag umgås med så kallar vi subbas för subba..inget ont mot alla andra subbor alls då :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida