Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Rocka locka

<< < (3/6) > >>

Wernborg:
Bra början Mike. Kan till och med tänka mig trummorna i dubbelfart i slutet kanske. Lite sådär Motown-tokigt med galna gospelkörer. Oh yeah - oh - AAAAAAAAA!  :D

Stoppen (extratakten efter delarna) får du jobba bort så man inte försvinner i svänget.

Kul å ha dig tillbaka!

Gurano:
Hejsan
Här skiner solen just nu men det har regnat, det blir stadigt bättre!
Kan inte rockabilly så bra men jag tycker nog oxå att det borde smälla mer :)

Annars har du ett bra ljud, behöver en roligare sologura tycker jag dock, men det är du ju redan innte på.

Ha det gott
Gurano

Håkan Nilsson:
Fint sväng, speciellt basliret är av väldigt hög kvalitet. Det är bara somliga basister som kan få det att driva på så med få toner. Lite väl diskantfattig sång?

Fuzzbub:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.08.2011, 10:39:52 ---
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 09.08.2011, 10:16:24 ---Bra Mike men för snällt!  Ska det vara rockabilly måste du ha vassare trummor och köra på virveln och inte highhaten s.a.s.   Basen ska ju vara kontrabas med ordentligt smäll i anslaget.  Det aktuella basen är bra spelad men på tok för soft.       Nu låter det som någons sorts dansbands-rockabilly vilket kanske kan funka men jag vill höra förändringar för detta kan bli såååå bra! 
Sen på med en Gretchgura och ett svidande Brian Setzer-solo som JT föreslog.    B)    /JEH

--- Slut citat ---

Fan fuzzen,nu blev det överkurs  :lol:

Närå,jag suger i mig som en svamp av era goa tips.Svårt att få min Warvick att låta ståbas,men mera botten kan jag nog skaka fram..Möjligen kombo med ett hårt komprimerat basspår som ligger ovanpå grundbasen eller nåt typ för accentuera ståbas klippet..Lite mer utsvävningar i basgången också samt ett par toner till kan göra susen,åtminstone för att slippa ur dansbands fällan.Trummorna..? Synkop lir på virveln eller hur menar du? Menar du fills så blir det lite sånt på färdiga verren..Och ett Gretsch solo  :D

Mike

--- Slut citat ---

Vid en närmare lyssning  :P så hör jag ju att det inte är highhat-slag utan virvelslag om än lite försiktiga sådana.  :)  Mera kräm och tydlighet där så funkar det!  Sen det övriga då...    Förstår att det är svårt att få en Warwick att låta ståbas men någon kanske har nåt knep att dela med sig av?    Bra jobbat hur som Mike!    /JEH

Harmonica mike:
Då skall vi se:

JT:
Jag var lite stressad igår och hann inte svara på din kommentar.Stolt som en tupp känner jag mig efter ditt fina utlåtande,och ja - jag hann läsa det  :).Ett Gretsch solo skall det bli,signerat nån av musikpolarna hemmavid,eller någon strängbändar virituos från KR..Jag kan ju alltid slänga på ett munspel,men då lämnar jag ju genren lite och tanken var ju rockabilly så..

Robc:
Thanx mate,fram med solbrillorna snart lyser solen :)

Eq Micke:
Kul att du tycker gurasolot funkar.Jag är ju lite stel i fingrarna och trakterar inte instrumentet på det sättet i vanliga fall.Det är väl slutet som skulle behöva nåt annat,men jag gör det lätt för mig och låter någon annan lira  :D Mer skall det bli så småningom..

Wernis:
He he,rockabilly speedad gospelmotown ja det vore nåt :) Fast det är ju en fräck ide´ med tanke på introt...Hmmm..Skall fundera på den.Tanken med extra takten var ett moll stick direkt i halvtempo och första ackordet finns där redan.Lat som man är så lirade jag in ackekompet först med sticket och klippte sonika bort allt utom första ackordet av sticket.Tyckte det blev lite fräckt med utklingningen av ackeackordet och den "skeva" bastonen innan solot..Men okej,jag hittar på nåt i den korta luckan eller drar ihop det.

Gurano:
Jag fetar på virveln lite och annonserar efter ett Gretsch solo  :) Nu skall jag lyssna på den oortodoksta..

Håkan:
Den kommentaren tackar jag för.Började spela bas för nåt år sedan då jag ständigt sågades för synthbas ljudet,körde med en plugg och keys förr.Så av din kommentar ler jag hela dagen,thanx mate :) Sångljudet,jag brightar nog upp hela mixen lite i masteringen senare då allt är på plats.Som du hör så är texten bara svammel,jag brukar göra så då jag fastställer sångmelodi/frasering.Sedan skriver jag text och ylar in alltihop...Med åren så har det blivit svårare och svårare att komma på bra texter.Det borde ju rimligtvis vara tvärt om då erfarenheterna och besvikelserna/förlusterna ökar i omfattning ju äldre man blir..hå hå ja ja.

Fuzzen part two:
AHA,du lyssnade genom laptop högtalare och hörde inte skillnaden på highat å virvel - got ya :P I sista stund så drog jag ned virveln i mixen,..Där ser man,jag var alltså rätt ute..Ok,fixar lite mer volym där i slutmixen.

###############

Hoppas jag inte har glömt nån nu.

Stort tack till er alla för nyttiga och varma kommentarer på min korta rockabilly resa,tanken är en jordenrunt resa - vi får se vad det blir :)

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion