Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Rocka locka
Harmonica mike:
Låtnamn:Rocka locka (arbetsnamn)
Artist:Harmonica mike
Kompositör:Hm
Text:Ja jag lånade in MR.Blarrtext,han kan ju sånt här
Ev,medverkande:Nope,jag på rubbet
Genre:Ja förhoppningsvis lite rockabilly,åtminstone så var det intentionen
Låtlängd:Inte fullt halvklar
Tillverknings år:2011
Bästföre datum: 21/12 2012
Seriöst:Inte det minsta
Kul:Absolut
###############
Hej gottfolk.
Ja då drar jag igång inspelnings apparaten igen då efter en fantastisk sommar på mina breddgrader.Slängde på lite "blarrsång" och ett krattigt gura solo,får nog städa upp i hammondliret hör jag också..hmmmpfrxtskit...Tanken är bättre(läs flinkare) gitarrist och ett mollstick samt en sångvers till eller två,vi får se vad rimtankesmedjan bjuder på så småningom..
Lite tidiga undringar dock på detta kvartsfärdiga stycke:
Har jag träffat genren rätt..rockabilly?
Bör basen vandra mer typ ett par oktaver upp och ned på nåt ställe...?
Fler anslag(mer toner) på basen för att accentuera svänget mer - eller?
Kör man shuffle trummor till Rockabilly,typ såna som jag har här?
Hur låter mixen så här långt?
Vad har ni för väder?
Sista frågan behöver ni inte svara på :D,ett anfall av nyfikenhet :lol:
Nåväl,seriöst då:
Gör som vanligt,fäll Norrlands furan - SÅGA PÅ!
Mike
MaxB:
Mörka moln men uppehåll.
MaxB:
Då det var avhandlat så tar vi resten :rolleyes:
Jag tycker röst, bas, trummor och munspel fungerar. Saknar en elgura på komp på "två" och "tre å"
Orgel är ok men är ute och snurrar lite utanför ramarna. Elguran borde hinna med några licks fills eller vad det heter också. Kanske spelas av samma som ska traktera solopartiet?
Mixen är bra men måhända lite diskantfattig. Vilka instrument borde representeras i diskanten?
Jay Thomas:
Bra! Lite Brian Setzer gitarr bara.
Fuzzbub:
Bra Mike men för snällt! Ska det vara rockabilly måste du ha vassare trummor och köra på virveln och inte highhaten s.a.s. Basen ska ju vara kontrabas med ordentligt smäll i anslaget. Det aktuella basen är bra spelad men på tok för soft. Nu låter det som någons sorts dansbands-rockabilly vilket kanske kan funka men jag vill höra förändringar för detta kan bli såååå bra!
Sen på med en Gretchgura och ett svidande Brian Setzer-solo som JT föreslog. B) /JEH
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida