Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Rocka locka
Jay Thomas:
.
Harmonica mike:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.08.2011, 10:04:32 ---Då det var avhandlat så tar vi resten :rolleyes:
Jag tycker röst, bas, trummor och munspel fungerar. Saknar en elgura på komp på "två" och "tre å"
Orgel är ok men är ute och snurrar lite utanför ramarna. Elguran borde hinna med några licks fills eller vad det heter också. Kanske spelas av samma som ska traktera solopartiet?
Mixen är bra men måhända lite diskantfattig. Vilka instrument borde representeras i diskanten?
--- Slut citat ---
Tack för bra feed Max.
Möjligen ett cymbal lir under solot,det skulle ju brighta upp en del.Sen får jag ofta höra att mina mixar är något dova,så en klarare och brightare mastering löser kanske lite av det...Håller helt med om guran,fixade inte att lira det själv - men det ordnar sig framöver.Jag lirade på min ackegura till denna,man tager vad man haver :)
Mike
Harmonica mike:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 09.08.2011, 10:16:24 ---Bra Mike men för snällt! Ska det vara rockabilly måste du ha vassare trummor och köra på virveln och inte highhaten s.a.s. Basen ska ju vara kontrabas med ordentligt smäll i anslaget. Det aktuella basen är bra spelad men på tok för soft. Nu låter det som någons sorts dansbands-rockabilly vilket kanske kan funka men jag vill höra förändringar för detta kan bli såååå bra!
Sen på med en Gretchgura och ett svidande Brian Setzer-solo som JT föreslog. B) /JEH
--- Slut citat ---
Fan fuzzen,nu blev det överkurs :lol:
Närå,jag suger i mig som en svamp av era goa tips.Svårt att få min Warvick att låta ståbas,men mera botten kan jag nog skaka fram..Möjligen kombo med ett hårt komprimerat basspår som ligger ovanpå grundbasen eller nåt typ för accentuera ståbas klippet..Lite mer utsvävningar i basgången också samt ett par toner till kan göra susen,åtminstone för att slippa ur dansbands fällan.Trummorna..? Synkop lir på virveln eller hur menar du? Menar du fills så blir det lite sånt på färdiga verren..Och ett Gretsch solo :D
Mike
robc:
Svänger gott trots moln ute !
robc
equality:
Yeah, läckert med gospelintrot och övergång till r & b. Svänget går jag igång på. Gitarrsolot tappar lite styrfart på slutet men annars jättebra. Fortsätt för tusan!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida