Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Rocka locka
Jay Thomas:
De e lugnt, var själv i samma läge... :) (Den ursprungliga gäller dock fortfarande! )
Dock ställde jag mig vid ståbasen när jag kom hem och funderade på att erbjuda mig att lägga en rockabillybas och kunde alltför snabbt konstatera att nej, kommer inget erbjudande... :lol: Inte än i vilket fall. B)
Harmonica mike:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 10.08.2011, 09:15:52 ---De e lugnt, var själv i samma läge... :) (Den ursprungliga gäller dock fortfarande! )
Dock ställde jag mig vid ståbasen när jag kom hem och funderade på att erbjuda mig att lägga en rockabillybas och kunde alltför snabbt konstatera att nej, kommer inget erbjudande... :lol: Inte än i vilket fall. B)
--- Slut citat ---
:)
Det är lugnt kompis,träna på din fina ståbas och om ett år så lirar du sånt här..Jag såg en bild på den,riktigt tjusig var den och jag är liiiiiiiiite avis :D
Jag köpte ju en bandlös Harley Benton ackebas för några år sedan,fick dock lämna tillbaka den då den skrällde nåt förskräckligt på två toner.Nånting satt löst inne i lådan.Jag var inte den förste som hade lämnat tillbaka den,,strängarna var allt annat än nya - Thomann..hhrrmppffhh!
Men det är coolt som tusan med bandlöst!
Mike
aROCKER:
Låter helt OK!
Men detta är för tamt...grabbar som spelar Rockabilly är inte döda än...dom är på väg!
När du har en sån där "tågtakt" på virveln så kommer drummerboy vilja avrunda slutet med en småfläskig virvelfigur.
Han får ju inte chansen sedan för då är det rak drivande virveltrumma igen...tänk så hela vägen och då har du ditt band.
Eller skicka upplägget till mig och jag tar på mig folkdräkt och sedan kommer ett rockabillycomp.
Detta lät bra..kör hårt MIKE!
Dividend:
Eventuell "tamhet" beror nog främst på trummorna. Jag tycker arr och så funkar. Fixa en ordentlig text också så sitter det :D
Tokai:
Det svänger gott!
Har inte så mer att säga just nu än att jag håller med övriga vad som sagts. Lite synd att du inte lägger ut hela låten - eller så har du bara kommit dit där demot slutar. Svårt att få en helhetsbild. Jag förstår tanken, men det känns lite otillfredsställande.
Jobba på för tusan!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida