Forum > Demolåtar

Skatön. Helt ny inspelning... Och mix nr 2...

<< < (9/12) > >>

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.03.2013, 10:54:14 ---Missat denna tydligen,såg att originalet hade nåt år på nacken då jag var frånvarande..

Nåväl,det låter bra.Lite forcerad text,det som Wernborg var inne på tidigare,pytte lägre tempo hade suttit.Men man kan ju inte få allt  :)

Som helhet och låt - absolut.
Klart - ja det tycker jag.

##########################

Precis när jag skulle posta så såg jag ditt önskemål om frekvenser och basljudet..Så jag slet fram lurarna.Skriver under på vad jag sa tidigare,det låter kalas.Alla frekvenser/instrument i låten separeras snyggt inga krockar/gröt.Grymt bra lirat/mixat/ylat.

Basförstärkarmanicken blev jag sugen på..Jag har lite strul med mitt basljud då jag kör linat rakt i i ljudkortet.Det följer med mycke rassel/elektrisktmissljudssyndrom som jag får ratta bort och dödar således lite av det "rätta" basljudet..Jag har HI-z på ingången men det räcker inte riktigt,en eq före skulle förmodligen lösa problemet eller en liten stärkare..Vilket jag ser som ett trevligare alternativ.
Vad kostade den där "basmanicken" - stärkarn alltså?

Rocka på

Mike

--- Slut citat ---
Basgrejen är eg ingen basgrej det är en liten gitarrcombo med 16 olika emuleringar på gitarrljud, den låter ini he bra till all sorts musik från spotnicksrent till metal. Jag har testat några såna här emulerade småstärkare alla låter skit jmf med den här, det är väl de dubbla rören som gör det. Den har även bas o diskant delay reverb tremolo mm. Jag har bara spelat in gitarrljudet med mick, dubblar man med line kanske det blir ännu bättre, det var första gången jag testade lajnen igår till basen.
Kostade bara 2500 på Bergströms musik i hudik. Säkert fin även till munspel.

Tack för bra recension. Jag har jobbat som fan med att få till master eq så det ska låta bra överallt. Nya HD600 lurarna är en stor del i bättre koll på ljudet.

Harmonica mike:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 15.03.2013, 11:44:50 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.03.2013, 10:54:14 ---Missat denna tydligen,såg att originalet hade nåt år på nacken då jag var frånvarande..

Nåväl,det låter bra.Lite forcerad text,det som Wernborg var inne på tidigare,pytte lägre tempo hade suttit.Men man kan ju inte få allt  :)

Som helhet och låt - absolut.
Klart - ja det tycker jag.

Precis när jag skulle posta så såg jag ditt önskemål om frekvenser och basljudet..Så jag slet fram lurarna.Skriver under på vad jag sa tidigare,det låter kalas.Alla frekvenser/instrument i låten separeras snyggt inga krockar/gröt.Grymt bra lirat/mixat/ylat.

Basförstärkarmanicken blev jag sugen på..Jag har lite strul med mitt basljud då jag kör linat rakt i i ljudkortet.Det följer med mycke rassel/elektrisktmissljudssyndrom som jag får ratta bort och dödar således lite av det "rätta" basljudet..Jag har HI-z på ingången men det räcker inte riktigt,en eq före skulle förmodligen lösa problemet eller en liten stärkare..Vilket jag ser som ett trevligare alternativ.
Vad kostade den där "basmanicken" - stärkarn alltså?

Rocka på

Mike

--- Slut citat ---
Basgrejen är eg ingen basgrej det är en liten gitarrcombo med 16 olika emuleringar på gitarrljud, den låter ini he bra till all sorts musik från spotnicksrent till metal. Jag har testat några såna här emulerade småstärkare alla låter skit jmf med den här, det är väl de dubbla rören som gör det. Den har även bas o diskant delay reverb tremolo mm. Jag har bara spelat in gitarrljudet med mick, dubblar man med line kanske det blir ännu bättre, det var första gången jag testade lajnen igår till basen.
Kostade bara 2500 på Bergströms musik i hudik. Säkert fin även till munspel.

Tack för bra recension. Jag har jobbat som fan med att få till master eq så det ska låta bra överallt. Nya HD600 lurarna är en stor del i bättre koll på ljudet.

--- Slut citat ---

Bra,jag googlade upp den där stärkaren.Låter ju vettigt prismässigt om den funkar till bas,och bevisligen gör den ju det.Kollade in lite billigare grejer tidigare men då blir det som vanligt..Snålfällan,och sedan köper man nytt om ett halvår också blev det dyrare i allafall...
Ska kolla om denna finns i Luleå hos min musikleverantör för test på plats..
Svagaste länken nu i mina proddar är just basljudet.Jag ödslar massor av tid på att ratta till det men blir inte riktigt nöjd,så en lösning måste till.

Thanx för tip

Mike

Jocke:
Kanonprod - bra låt! :) Kan hålla med Mike om att den hade tjänat på vara lite lite långsammare så det gick att släpa på orden lite - den här genren ska väl låta lite lite bakfullt va?

Trevlig helg! :)

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Jocke skrivet 15.03.2013, 12:56:11 ---Kanonprod - bra låt! :) Kan hålla med Mike om att den hade tjänat på vara lite lite långsammare så det gick att släpa på orden lite - den här genren ska väl låta lite lite bakfullt va?

Trevlig helg! :)

--- Slut citat ---
Kände att den går lite fört när jag skulle lägga på sången. Men att göra om grunden o att få hit trummisen mm känns som typ oöverstigligt, en process på ett halvår, pallar inte det, låten blir aldrig klar 
Den här genren... Vad är det för genre? Jag har vad jag vet aldrig hört nån musik som liknar min. Vore intressant att veta hur andra ser på det. Uttrycket "den här genren" används ganska ofta. Men vad menar du för genre?

bjurte:
Skönt live sound, man blir glad av denna.
Fan.. va trött jag är på vintern nu... :wacko: ;)
Kanske att den vunnit på att sänkas några pytte snäpp i tempot.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion