Forum > Demolåtar

Skatön. Helt ny inspelning... Och mix nr 2...

<< < (10/12) > >>

Jocke:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 15.03.2013, 15:51:07 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 15.03.2013, 12:56:11 ---Kanonprod - bra låt! :) Kan hålla med Mike om att den hade tjänat på vara lite lite långsammare så det gick att släpa på orden lite - den här genren ska väl låta lite lite bakfullt va?

Trevlig helg! :)

--- Slut citat ---
Kände att den går lite fört när jag skulle lägga på sången. Men att göra om grunden o att få hit trummisen mm känns som typ oöverstigligt, en process på ett halvår, pallar inte det, låten blir aldrig klar 
Den här genren... Vad är det för genre? Jag har vad jag vet aldrig hört nån musik som liknar min. Vore intressant att veta hur andra ser på det. Uttrycket "den här genren" används ganska ofta. Men vad menar du för genre?

--- Slut citat ---

Visst har du ett eget uttryck och som jag skrev är det här kanon! :) Med samma genre menar jag vis/rock eller singer/songwriter med band. Låtarna kan spelas såväl från en stor scen som med en acke vid lägerelden! ;-) Tycker att genren är väl etablerad hos den svenska publiken och flera av våra stora rör sig i de här markerna. Så klart ska du inte göra om allt - vet att det tar tid att få det som man vill och det här blev som sagt riktigt bra! :)

Roffe H:
Fanken va bra Håkan.... en riktig sommarrökare. Text, komposition och lir...kanoners! Gillar särskilt mycket trummor och munspel. Häftig känsla för rytm och härligt sug i munspelet, blir begiven att ta fram mina gamla dammiga och testa...kanske det kommer i "duett med sax", vem vet?
Verkligen bra jobbat...kanske sången skulle upp lite i volym annars "perfect". Blir inspirerad att skriva en egen sommarlåt.  :D :D :D
Nu har du sång på "Trouble" gå gärna in och lyssna...det var ju ditt förslag.  :wacko:
/Roffe H

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Jocke skrivet 15.03.2013, 19:49:50 ---
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 15.03.2013, 15:51:07 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 15.03.2013, 12:56:11 ---Kanonprod - bra låt! :) Kan hålla med Mike om att den hade tjänat på vara lite lite långsammare så det gick att släpa på orden lite - den här genren ska väl låta lite lite bakfullt va?

Trevlig helg! :)

--- Slut citat ---
Kände att den går lite fört när jag skulle lägga på sången. Men att göra om grunden o att få hit trummisen mm känns som typ oöverstigligt, en process på ett halvår, pallar inte det, låten blir aldrig klar 
Den här genren... Vad är det för genre? Jag har vad jag vet aldrig hört nån musik som liknar min. Vore intressant att veta hur andra ser på det. Uttrycket "den här genren" används ganska ofta. Men vad menar du för genre?

--- Slut citat ---

Visst har du ett eget uttryck och som jag skrev är det här kanon! :) Med samma genre menar jag vis/rock eller singer/songwriter med band. Låtarna kan spelas såväl från en stor scen som med en acke vid lägerelden! ;-) Tycker att genren är väl etablerad hos den svenska publiken och flera av våra stora rör sig i de här markerna. Så klart ska du inte göra om allt - vet att det tar tid att få det som man vill och det här blev som sagt riktigt bra! :)

--- Slut citat ---
Jaha, det var bra förklarat. Det kanske ofta är så att man som låtskrivare inte tänker alls på nån genre. Låtarna bara blir som de blir. Men visst ska den här o nio andra jag tänkt få till en cd av funka även med bara en ensam akust o munspel som komp. Låten är snart 16 år gammal nu. Susanne som jag bara träffat en gång då på Skatön blev min, och jag hennes. Hon ligger här bredvid mig nu, vi är på Strand Hotel i Stockholm o ska på Jerry Williams show på Cirkus.

Asti:
Underbart "live-ljud" med "riktiga" trummor, sköna gitarrsounds och läckert munspelslir!
Håller med Bjurte (tror jag det var) att det här blir man på gott humör av!
Funderar på om en kör skulle förstärka i refrängen...kanske en andrastämma någonstans..?
Inte för att det behövs, det här låter radioklart i mina öron. Kanon!
/Asti

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Asti skrivet 16.03.2013, 10:00:58 ---Underbart "live-ljud" med "riktiga" trummor, sköna gitarrsounds och läckert munspelslir!
Håller med Bjurte (tror jag det var) att det här blir man på gott humör av!
Funderar på om en kör skulle förstärka i refrängen...kanske en andrastämma någonstans..?
Inte för att det behövs, det här låter radioklart i mina öron. Kanon!
/Asti

--- Slut citat ---
Tackar. Kanske micke som sjunger stämma på Maskrosfrön skulle kunna lyfta den här refrängen med stämsång...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion