Forum > Demolåtar

Skatön. Helt ny inspelning... Och mix nr 2...

<< < (8/12) > >>

MaxB:
Ja Lee Oscar känns lättspelade. De är dyrare men vilken skillnad i spelbarhet och då man vill böja toner. Tror jag har tre Lee Oscar i olika tonarter annars har jag Hohner-bluesmunspel, som jag köpte på 70 och 80-talet, d.v.s. förra århundradet.  :o

bow35:
Nu har jag inte läst tråden men svarar ändå. Sången är trygg och fin. Första vers är djävligt bra med sin metafor för vintern som knuten hand och våren som öppen hand. Mer sånt!

Glad musik. Finstämd

Håkan Nilsson:
Gjort en helt ny inspelning av denna min gamla låt.
Jag sjunger o spelar allt utom trummorna som hanteras av Tomas Persson.

Det är MP3 spelaren i första inlägget som gäller....

Fast här är den även som soundcloudhttp:
http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-skat-n-14-mars

Håkan Nilsson:
Bump!
Kommentar ang elbasen vore fint. Jag har spelat den genom min lilla 6 watt Vibro Champ XD, den har ett rör i försteget o ett i slutsteget, använde enbart enbart line, körde den sen genom DynaMaxx kompressorn...

Kommentera gärna hela master eq-kurvan. Hur är det med lågmidden?

Harmonica mike:
Missat denna tydligen,såg att originalet hade nåt år på nacken då jag var frånvarande..

Nåväl,det låter bra.Lite forcerad text,det som Wernborg var inne på tidigare,pytte lägre tempo hade suttit.Men man kan ju inte få allt  :)

Som helhet och låt - absolut.
Klart - ja det tycker jag.

##########################

Precis när jag skulle posta så såg jag ditt önskemål om frekvenser och basljudet..Så jag slet fram lurarna.Skriver under på vad jag sa tidigare,det låter kalas.Alla frekvenser/instrument i låten separeras snyggt inga krockar/gröt.Grymt bra lirat/mixat/ylat.

##########################

Basförstärkarmanicken blev jag sugen på..Jag har lite strul med mitt basljud då jag kör linat rakt i i ljudkortet.Det följer med mycke rassel/elektrisktmissljudssyndrom som jag får ratta bort och dödar således lite av det "rätta" basljudet..Jag har HI-z på ingången men det räcker inte riktigt,en eq före skulle förmodligen lösa problemet eller en liten stärkare..Vilket jag ser som ett trevligare alternativ.
Vad kostade den där "basmanicken" - stärkarn alltså?

Rocka på

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion