Forum > Demolåtar
Skatön. Helt ny inspelning... Och mix nr 2...
MaxB:
Gott så!
Asti:
Oj, vilken skön ljudbild med riktig live-känsla!
Fin mix, men kanske att trummorna är lite dominerande....?
Bra låt! Möjligen skulle en bakgrundskör eller B3:a i refrängen förstärka...
Blir riktigt avundsjuk på gitarr-och trumljud! :wub:
Snyggt munspel också!
/Asti
Håkan Nilsson:
--- Citat från: equality skrivet 05.08.2011, 14:36:35 ---Låter helgjutet. Tänk att få till så levande trumkomp. Härlig text och sången funkar bra, särskilt när du tar i lite. Radioklart i mina öron.
--- Slut citat ---
Radioklart, det låter bra, snacka om att jag alltid har ångest, "fan, borde jag skära en db vid 12000 hz på mastern"? Osv.... Trummorna är spelade av min högst levande svärson på ak trummor! Från början var låten en backtrack med Alesis SR16 trummaskin som jag programmerat. Så lite ligger jag ju bakom takten. Nu skulle man fått nån att ge ut den här som singel... Bert Karlsson kanske?
MaxB:
Glömde kommentera munspelet. Sitter som en smäck! Härligt att höra livet i spelet!
Håkan Nilsson:
--- Citat från: MaxB skrivet 31.08.2011, 13:09:39 ---Glömde kommentera munspelet. Sitter som en smäck! Härligt att höra livet i spelet!
--- Slut citat ---
Kul att det gillas! Spelet är ett Lee Oscar D-spel. Annars spelar jag mest på Hohners billigaste blues-spel, man får sju spel i en låda för ca 400 kr. Alla de här spelen krånglar jämt så nån ton är pinsamt tyst eller falsk när man spelar live. På breaket i låten med omstarten o munspelet tycker jag själv att jag ser havet och de smältande isflaken precis som vi såg dem från Skatön då när jag o frun träffades.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida