Forum > Demolåtar

Segla bort. Nu både mixad och mastrad genom rullbandspelare!

<< < (4/6) > >>

Asti:
Jag är, som jag sagt tidigare, avis på ditt sound - såväl trummor som gitarrer!
Gillar även låten! Visst finns det harmoniföljder som även finns i "All along....", men
låten i övrigt har sin egen personliga stil. Snygg mix dessutom!
/Asti

Dividend:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 01.09.2011, 22:42:51 ---Lyssnar man lite hör man nog att ingenting är likt All Along... Helt andra melodier.

--- Slut citat ---

Om nåt är likt har nog mer med annat att göra än melodierna (i allafall för mig). Jag avsåg stämningen/ansatsen mer än kompositionsmässiga element. Likt är inte heller samma som kopierad harmoni/melodi. För mig.

Jag får f ö tanka ner den här låten. Riktigt bra!

Håkan Nilsson:
Pysslat med den här ett tag, kommer inte ihåg hur det låtit förr, men nog är det mer drag nu....
http://soundcloud.com/user7908154/h-nilsson-the-flying-saucers

Har inte fått på nån orgel/keys på den här än. Funderar om den funkar bra utan? Med en orgel med i ljudbilden får jag ta ner de brötiga gitarrerna, o det vete 17 om jag vill. Kanske vore det snyggt om en orgel spelade ungf samma grej som munspelet. Munspelet har jag föresten spelat in "akustiskt" sen reampat det genom Hot Rod-combon för att dista det.

Vilka åsikter som helst vore trevligt...

Har inte haft tid att ladda som mp3. Rätt Soundcloudlänk ligger även i huvudinlägget, de andra funkar inte.

MaxB:
Jag noterar att det är ett sjuhelsikes bra drag på älsklingstemat: - Ut med båten!!!
Min lyssning är medvetet på låg volym på laptopen och det känns som en bra mix. Den enda funderingen är virveln som jag upplever pyttelite för hög i mixen (t.ex. i jämförelse med Statön som kommer efteråt). Du gör som du vill - det är är min enda synpunkt.

Skön sommarmusik du har!

Asti:
Riktigt läckert gitarrljud du fått till! Låter riktigt bra det här!
Vet inte om det behövs någon orgel....
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion