Forum > Demolåtar

Segla bort. Nu både mixad och mastrad genom rullbandspelare!

<< < (3/6) > >>

Håkan Nilsson:

--- Citat från: aROCKER skrivet 21.08.2011, 02:46:02 ---Fast nog är kaggen lite bortblåst Håkan...känner inte ens att det gungar i kulorna!?
 :o :D

--- Slut citat ---
? Vad har du för lyssning då? Fast det kunde nog vara lite mer av den...
Nu har vi fått ihop livebandet så tajt att vi kommer att fortsätta med det, var på krogspelning nu lördag kväll, det var så ja grymt. Så nu har vi bestämt att nya basisten ska lägga om basen på alla de här svenska låtarna (hittills är det bara jag o trummisen som medverkar) men gör vi om basen med nya basisten blir vi samma trio på skivan som på scen. Och då blir det ny mix förstås, med ev ännu mer trummor.
Helvete vilket drag vi hade ikväll. Basisten som är 30 år yngre än mig tyckte det var så jävla roligt att spela sa han, i och med att improviserar så mycket, det gör de väl aldrig i unga popgäng. De här två spelar blues nästan som om de var födda till det, fast vi egentligen bara repat två ggr nu, och två ggr i maj. Basisten kom ihåg alla mina svenska låtar utan vidare fast han inte hört dem på hela sommaren, och spelat dem en gång i våras.
Det är så ruggigt kul o givande med musik. Och att blanda egna bitvis komplicerade kompositioner med jammat råös och blues det måste vara det bästa.
Tac vare ålderskillnaderna i bandet har vi nu fans i alla åldrar... Livet leker nu!  :lol:

Håkan Nilsson:
Nu har jag fått till den här exakt som jag vill ha den. Det sista jag gjort är att lägga om elgitarrerna helt utan kompressor eller eq. Har en Audio Technica AE3000 kondingmick jag köpt ganska nyss som är helt super för gitarrstärkare och virvel,
http://www.thomann.de/se/audio_technica_ae_3000.htm

http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-segla-bort-f

Dividend:
Lite som en positiv/durig motsvarighet of All along the watchtower. :D

Mysig refräng och munspelande. Låter klar.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Dividend skrivet 01.09.2011, 18:15:18 ---Lite som en positiv/durig motsvarighet of All along the watchtower. :D

Mysig refräng och munspelande. Låter klar.

--- Slut citat ---
Tack för det.
Lyssnar man lite hör man nog att ingenting är likt All Along... Helt andra melodier.

spacetrucker:
Snyggt. Gillar soundet även om låten inte riktigt talar till mig. Den lämnar mig liksom lite utanför... men det är ju mitt problem :lol:

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion