Forum > Demolåtar

JT & eq - jazzgossarna

<< < (2/7) > >>

MaxB:
Bra, inte nödvändigtvis stelt men jag saknar svänget från basen som vandrar i takt på flera ställen. Jag skulle vilja att den på dessa partier skulle hitta alternativt sätt att spela - inte hålla sig på ettan hela tiden, ex vid 45-60. Jag tror samtidigt att det är bra om pianot fortsätter spela på ettan men vet inte förrän jag hör't. Det låter som kompetenta jazzmusiker och jag tror enbart det är bassisten som behöver ändra sig lite för att öka svänget.

Emlan:
Titeln roar mig och låten låter bra! :)
Jag gillar att det är olika "stämningar" (inte för instrumenten, utan för känslan) i delarna.
Det låter luftigt och behagligt.
Lätt att lyssna på flera gånger... :)

equality:
Tack för många goda idéer (återkommer med bättre svar). Ja det fattas nåt för det rätta svänget. Lite knepigt när man inte ser skogarna för allt svamp s a s. Mer polyrytmiskt kanske.

equality:
Försökt att svänga till den. Fortfarande lika tungfotad? Av nån konstig anledning tror jag det fattas en halvtakt  :blink: :lol: (förlakt den) viket innebar en jäddra konstig oording på vispar och taktlinjalen i Sonar. Kanske hörs detta? Den vanliga knorrbasen knorrade utav ... testade en annan kontra (Trilogy) som inte låter lika bra. Ny version högst upp.

Wernborg: Kul att du tycker det! Har förlångsammat den något, bra tips!
Eddi: Sång? Gärna! Skriver du en text och sjunger?  :) Ska väl till ett stick också. 
Fuzzbub: Dynamik är ordet. En riktig trummis vore nåt. Kul att den somrig. Tack.
MaxB: Ändrat en massa även i basen men svårt att undvara den på ettan väl? Försökt variera den så mycket jag förmår. Tack för tips!
JT: Önskar jag hade dina fingrar. Har inte spelat piano på länge och det märks. Peta med midit är inte så kul. Mer brutna ackord vore kanske grejen.  Nåväl hoppas det är åtminstone något  bättre nu annars struntar jag i denna. Thnx.
Emlan: Hade väl någon idé om en refräng som bröt av rejält mot versen. Kul att läsa hur du uppfattar den. Tack.

Dividend:
Har inte så mycket att säga.

Jag tycker kompositionen som helhet är njutbar. Du skulle kunna slänga på ett lätt ölbar-reverb på hela skiten ;) Iaf på pianot.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion