Forum > Demolåtar
JT & eq - jazzgossarna
equality:
Tackar Per. Nu finns JT:s version också i första rutan och de sista 30 sek är hans till 100%. Jag gjorde en del ändringar och lade in det som ett stick i min version.
Asti:
Tycker fortfarande att introt är lite stelt. Men när låten kommer igång med trummor och bas är det mycket njutbart!
Fin melodi och sköna harmonier. Sticket är snyggt, men känns inte som det hänger ihop riktigt med låten i övrigt.
Känns inte heller lika "nära" i rummet.......
Avslutningen skulle jag vilja ha ett helt ackord i stället för en ton på pianot!
Skön jazzmusik helt i min smak. Vad är det förresten för bas-plugg?
/Asti
equality:
Tack för lyssning igen Asti! Fördelen att kalla något för "jazz" är att det ger frihet att göra lite som vill med harmonier och låtstruktur :rolleyes:. Jag håller med om att breaket är kanske en annan låt och funderade på om återgången till refrängen var lite krystad men om man lyssnar massor av gånger gör hjärntvätten att man inte märker av detta :P. En dåres försvarstal kanske och slutet kan diskuteras. Basen är Spectrasonics Trilian. Thnx Asti!
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 24.08.2011, 22:56:41 ---Asti: Har du stor bokstav nu? :) Ursäkta sent svar. Försökt liva upp pianospelet men vet inte om jag lyckats. Thnx!
Co-lab med jazz- och ljudprofessorn JT med länk och mer beskrivning i första rutan.
--- Slut citat ---
Känner mig inte längre så gemen..... B)
Gurano:
--- Citat från: Asti skrivet 26.08.2011, 16:44:50 ---
--- Citat från: equality skrivet 24.08.2011, 22:56:41 ---Asti: Har du stor bokstav nu? :) Ursäkta sent svar. Försökt liva upp pianospelet men vet inte om jag lyckats. Thnx!
Co-lab med jazz- och ljudprofessorn JT med länk och mer beskrivning i första rutan.
--- Slut citat ---
Känner mig inte längre så gemen..... B)
--- Slut citat ---
Du e så versal å verbal
;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida