Forum > Demolåtar
JT & eq - jazzgossarna
equality:
LÅTNAMN: gubbvisjazz
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: gubbvisjazz
LÅTLÄNGD: 1:30
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e & JT
EV. MEDVERKANDE: JT
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3
(Testade midi-fabriken återigen. Ville ha en refräng som bröt av mot versen, skall väl till ett stick också. Arret är ju i sin linda. Tacksam synp på komposition och spel. Är spelet stelt? Refrängen kanske blev för sockersöt åt Disney-hållet? Ofta tycker jag det är OK versen är tuffare. Vad säger ni?)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
110824: JT skickade över en total makeover-version. Saknar själv alla dessa synthljud Jay hade med utan fick hålla mig till basic jazztrio. Impades av J:s harmonier i det som blev mellanpartiet i mellanpartiet (=slutdelen i JT: d:o). Byggde om här en del och försökte haka på J:s melodiska utkast. Pluggar refrängen tre gånger, vilket är mycket. Kunde jag improvisera skulle jag gjort det utifrån grundackorden men förhoppningen är att det skulle bli sång på denna. Försökt liva/leva upp spelet så att det inte skall låta så stelt. Kanske är det för många toner ibland, mitt och inte JT:s fel. Han har inte hörts av sen jag skickade denna version av co-labbet men hoppas att jag kan tolka denna tystnad som GK? :o
JT:s version
eq:s version, som även finns i spelaren här nedan. Nån fördel skall man väl ha av att ha startat tråden. -_- :D
Wernborg:
Avigt och oförutsägbart. Iite psalm över det också. Bra detta!
Kanske lite lägre tempo?
Följer med spänning.
Eddi:
Ja den kom ut lite överraskande känns lite som att det saknas en ingridiens för att motivera det raka arret - kanske sång? Jag får lyssna fler ggr tror jag.
Fuzzbub:
Somrig svensk melankoli på nåt sätt detta tycker jag. Lite avigt som sagt vilket är bra. Intressant och bra, det enda jag reagerade på var vispningen som är för stel.
Kanske vispa lite mer dynamiskt tillsammans med melodin? Bara en tanke. /JEH
Jay Thomas:
Håller med om att det är lite psalm över det hela! :)
Dock tycker jag att pianospelet är för odynamiskt i förhållande till rytm och bas, skulle vilja ha lite mer dynamik och möjligen lite off-beat här och var.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida