Forum > Demolåtar
Damen med slöjan - Tokai
Clemens:
--- Citat från: Clemens skrivet 22.07.2011, 23:50:19 ---Ja, får nog hålla med "W" ..tycker allt innan den indiska prylen är strålande, Tycke låten tappar fokus där..skulle gärna hört en fortsättnig å utvecklingen av de fösta styckena, som är lite magiska :)
--- Slut citat ---
Edit mitt tangentbords "r" funkar inte som det skall i alla lägen, därav skumma stavningar här å där...
mahan:
Tjou T!
Låten ha utvecklats MUCHOS sen jag senast lyssnade...
Mycket mer dynamik nu i låten och resten av arret sitter
skitsnyggt i helheten, :D
One more time... snygga rockenroll vibes! :lol:
h. johan
Tokai:
Jag brukar inte ha svårt för "kill your darlings", men har det i det här fallet. Grejen är att själva låten har sitt ursprung i uppsats jag skrev på skoj för många år sen som handlar om Illusionen. Då kom jag i kontakt med begreppet Mayas slöja, som är en del av indisk religion och handlar om att det finns en annan verklighet bakom det vi upplever som sant. Tavlan Damen med slöjan kopplas ibland ihop med detta begrepp.
Det är lite som i filmen Matrix.
Nu fattar jag väl att det sista orientaliska partiet inte hänger ihop med de andra musikaliskt sätt. Eller?
Ok, ska jag ta bort det asiatiska? Problemet är att låten bara blir då ca 2 min. Alltså inga problem att skriva en ny vers, men vill hellre ha nåt annat mellan vers och "refr", dvs slutet på verserna. Vad är det som händer efter att jag sett tavlan och före jag berättar vad den heter? Där ska det in text i så fall. Eller ett mellanspel där jag blir utslängd av en vakt efter att ha kysst tavlan i ett försök att finna ut om hon finns där bakom? :D
Funderingar. Men som sagt, tar itu med detta senare. Har andra prylar på gång...
Tack alla för lyssning och goda råd!
Dividend:
Behåll orientaliska partiet! Det är halva låten!!
Burnin Sven:
Riktigt häftigt, sånt här gillar jag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida