Forum > Demolåtar
Damen med slöjan - Tokai
Tokai:
--- Citat från: Wernborg skrivet 22.07.2011, 21:51:20 ---1972 fick gruppen sitt namn, men då fanns inte namnet Blå tåget på Gröna lund, men väl på Liseberg samt på Volvo i Göteborg. Kanske var det från Volvo namnet togs?
--- Slut citat ---
Hur vet du det? Har du något belägg för det?
Kanske eg vet? eller bättre nån som bott i Stockholm länge
Dividend:
Låten då.
Det låter lite jazzigare än när jag lyssnade förra gången, men en hel del Beatles i det också. Massvis, med tanke på att de gillade Indien. Lucy in the sky with diamonds lite, mantrat där. Tummen upp!
"förföriskt blyg- sidentyg" skulle nog funka, men tänkte att bibehålla antalet stavelser jämfört med dina verser :)
Tokai:
--- Citat från: Dividend skrivet 22.07.2011, 22:36:11 ---"förföriskt blyg- sidentyg" skulle nog funka, men tänkte att bibehålla antalet stavelser jämfört med dina verser :)
--- Slut citat ---
Jag förstår vad du menar men det skulle nog gå om man kortade ner versstavelser innan. Eller andra poetiska tricks. En möjlig tredje vers kan det bli, eller ett mellanspel. Kanske t.om ett intro. Ja, va fan. Någon går runt där och kollar in lite halvintressanta tavlor och sen ser den snygga damen med den gåtfulla blicken... klädd i sidentyg/...
Oj, man man leka mycket med detta. Men nu har jag nog gjort mitt.
Nytt projekt på gång.
Vi hörs!
Wernborg:
--- Citat från: Tokai skrivet 22.07.2011, 22:33:21 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 22.07.2011, 21:51:20 ---1972 fick gruppen sitt namn, men då fanns inte namnet Blå tåget på Gröna lund, men väl på Liseberg samt på Volvo i Göteborg. Kanske var det från Volvo namnet togs?
--- Slut citat ---
Hur vet du det? Har du något belägg för det?
Kanske eg vet? eller bättre nån som bott i Stockholm länge
--- Slut citat ---
Om Grönan vet jag inte mer än det jag hittade på nätet idag. Att Blå tåget inte hette så mellan 67-82 och sedan återkom det. Liseberg minns jag dock. Volvos Blå Tåg har jag aldrig åkt.
Det behöver så klart inte vara sant för att det står på denna site: http://www.barnistan.se/stockholm/8251
Clemens:
Ja, får nog hålla med "W" ..tycker allt innan den indiska prylen är strålande, Tycke låten tappar fokus där..skulle gärna hört en fortsättnig å utvecklingen av de fösta styckena, som är lite magiska :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida