Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - 100 miles an hour

<< < (10/12) > >>

Wernborg:
Effektrensning och trummis gjorde susen.

Gott.  :)

equality:
Låter bättre för var gång jag lyssnar. Grymma trummor från Finland i lurarna. Skulle skruva upp HM ett par-tre dB annars klart i mina öron. G-solot är så jädra bra. Svårt att sitta still. Bra jobbat boys!

Tokai:
Visst är det bättre nu med riktiga trummor. Live känslan ökar. Tror du har fixar gurorna också, svårt att minnas hur det lät. Skitbra är det nu.
En sak som jag märkte är alla cymbalcrashar i verserna.
Enligt vad jag förstår är detta man inte ska göra. Cymbalcrashar bara mellan verserna eller i ingången till ett annat parti, mellanspel, stick eller refräng eller whats so ever

mahan:
Tjou allihoppa!
Min insats med riktiga trummor tycks gillas o jag tackkar o bugar! :wub:
Bottnet som Gurano skickade mig gjorde jag en mastrering på för att hitta alla instrument som fanns till buds. Till detta adderade jag sen trumkompet som jag gjorde en del EQ:ande med för att passa in det i bottenkompet. Enda tilägget är en lätt reverb på mastern och... there we have it!
Det där med otajtheter är ju en sak som även ligger på tur o otur, ibland lyckas nån break bättre än ibland så jag själv tycker  att en rakt igenom dragen musikprestation må det sen vara trumma eller gura eller sång sitter bättre.... kanske... :rolleyes:

Skickar in en annan trumversion inom kort, men kan ju inte garantera att den inte innehåller otajtheter eller felslag... life is life and live is live :lol:

h.  johan

Gurano:
Oj vad många inlägg det blivit medans man varit borta för lite vindrickande å annat - kul!

--- Citat från: Guran skrivet 01.07.2011, 15:09:32 ---blir bra det här. kul o höra mahan på trummor
lite om lir eller mix, o kanske lite mer sparsamt lir till mahans trummor ?
kul o se vart det bär hän
Rock on

--- Slut citat ---
Kul att du gillar - vi får se hur det blir i slutändan

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.07.2011, 17:29:01 ---Effektrensning och trummis gjorde susen.
Gott.  :)

--- Slut citat ---
Tackar - kul
Någon större effektrensning har inte skett, eg bara minskning på reverb å riktiga trummor i råutkast

--- Citat från: equality skrivet 01.07.2011, 20:27:38 ---Låter bättre för var gång jag lyssnar. Grymma trummor från Finland i lurarna. Skulle skruva upp HM ett par-tre dB annars klart i mina öron. G-solot är så jädra bra. Svårt att sitta still. Bra jobbat boys!

--- Slut citat ---
Tackar - skitkul att du gillar - ja vi gubbar gör så gott vi kan (det är nog mest jag som kommer till korta)
Några lyssningar till så är du beroende :D

--- Citat från: Tokai skrivet 01.07.2011, 21:43:35 ---Visst är det bättre nu med riktiga trummor. Live känslan ökar. Tror du har fixar gurorna också, svårt att minnas hur det lät. Skitbra är det nu.
En sak som jag märkte är alla cymbalcrashar i verserna.
Enligt vad jag förstår är detta man inte ska göra. Cymbalcrashar bara mellan verserna eller i ingången till ett annat parti, mellanspel, stick eller refräng eller whats so ever

--- Slut citat ---
Kul att du hör framgång i låten! Jag har inte ändrat eller lagt om några guror-bara börjat om mixmässigt med rena filer enligt Jonners recept. Det där med crashar - jo frågan är ju när de ska in eller inte in, men ibland är det väl kul att göra så som man inte får göra ;)

Mahan: du gör en strålande insats och det är ju inte 1a gången i mina låtar - tack för det
HM: Likaså din insats är obetalbar-det vet du ;)

Tack alla för feedback, tankar, positiv/negativ kritik. Kanske är jag en slow learner men lite fastnar varje gång, men hav förtröstan - jag hinner ännu sabba mixen, då jag vad det lider får trumfiler från Mahan att mixa in :D

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion