Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - 100 miles an hour

(1/12) > >>

Gurano:
Hej
Här kommer ett litet bidrag där jag står för all musik och Hmike för sångens alla aspekter (från ax till limpa s.a.s.)
Mixningen är min så den innehåller naturligtvis brister.

Tacksam för synpunkter på vad ni vill ang musik, sång, arr mix - vad ni vill

Ha det gott
Gurano

Jay Thomas:
Det finns absolut potential i detta men då synk och rytm halkar omkring rejält i mina öron återkommer jag efter nästa version.

Gurano:
?? Förstår inte riktigt vad du menar med att synk och rytm halkar runt rejält. Kan du inte förtydliga?
Är det rejäl otakt du menar, vilket jag i så fall inte kan höra?

Gurano

Dividend:
Jag vet inte heller vad JT menar :)

Jag kan tycka att det är lite sena/tidiga anslag här och var, men det fixas ju lätt med en quantizer :D. Är det audiospår blir det lite jobbigare. Tänkte på trummorna.

Annars går tanken fram. Låten blev dock bruten i nedtankningen, har bara halva. Får återkomma lite senare...

edit: Ok, fick hem hela. Det är lite konstiga harmonier på några ställen, alltså vertikalt ser det ut som ackord som inte har namn :D Fast det är kanske tanken. Jag kan förstås höra fel, det kan vara att basen i mixen bullrar konstigt (?)

HM sjunger det bra! Kanske sångmelodin känns igen lite från nån annanstans, men vafan, det är ju blues :D

Harmonica mike:
Jag tror jag vet vad JT menar...

Master reverbet/delayet eller nåt rev/del som ligger på bas alternativt trummor drar det hela mot lite ruffig ljudbild..Det blir en återstuts/koppling av ljud typ bas/bastrumma/virvel i mixen som gör att det låter slirigt,inget fel på lir vad jag kan höra utan ett mix problem då det återkommer likt ett för aggresivt ställt rumsreverb alternativt delay..

När jag sjöng så utgick jag från att du ville ha ljudbilden så,och jag tycker inte att det gör nåt.Du har mixat in mig bra i volym och effektmässigt tycker jag.Nya gura soundet och liret gillar jag,fett å perfekt  :)

Rätt skön bilåkardänga detta som bara behöver liite mer text och eventuell mixjustering om man vill.Du kan ju testa att separatlyssna spåren mot varandra och kolla om det är som jag tror...Trummor först sen bas å det övriga.Inga stora återstudsar på nåt av rytminstrumenten är en bra tumregel då det annars drar det hela mot en osynkad/slarvigt lirad ljudbild.Ett reverb på mastern som får sköta hela rumsjobbet brukar funka bäst enligt mig - om man inte är ute efter att dra runt med musikerna på en jättescen typ simulerad arena eller skokartong/källare,då gäller andra premisser med kirurgisk precision  :D

Kul att samarbeta Göran och jag utgår från att det blir mer,kul som tusan.

EDIT:Sprang in i studion för att lyssna på det som jag skickade till dig där du har första mixen..Japp,den mixen låter betydligt tightare än den här - således ett reverb/delay problem i denna verre.Sången är inte heller synkad riktigt hundra på denna verre..Lyssna på filen jag skickade med första testen så hör du.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion