Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - 100 miles an hour

<< < (2/12) > >>

Jay Thomas:
Ledsen för otydligheten, spontankommentar. HM beskrev det bra, ljudstuds och sången i osynk. Låter som något slags slapback-eko.

Gurano:
Divid: Ackord som inte har något namn - intressant!
Så vitt jag vet så har jag nog inte kommit på något nytt ackord - det finns redan så många som duger, tycker jag :D
Har strejtat upp trummorna lite

HM: Har fixat till sången pytte pyttelite så nu tror jag inte att den kan ligga mer likt det du la på i spåret från början. Har även rättat ett par trumslag som låg skitlite ur fas - det är nu inga rejäla takter ur fas och rytm i alla fall (om någonsin?) - tror jag?

Eftersom jag inte är någon mästermixare så lär jag mig av try-error-learn (kanske)-try again-error osv...så nu har jag lajjat med att bredda stereobilden lite. Förmogligen skit men what a heck - jag kan nog inte göra bättre!

JT: Se Hm ovan för svar!

Tack för att ni tog er tid att lyssna å ge kritik

Ha det gott
/G

mahan:
Tjou Guubar!
Lyssnat till tvenne versioner nu och ....
bägge verren har drabbats av yberkompressor Tryck!
LÅten är fin men den lever bättre utan komp/limit/max vilken den hamnar leva med nu.
Jag tycker att låten ska bygga mer på live o dynamik än radiomix o dynamit, eller hur!
Härligt samarbete dock som söker sina banor, Gurano kan sin gura o HM kan sin strupe, snyggt!
Trummorna.... njaaa.... måste jag säga det igen .... näeru... don´t likem. Sitter själv i sommar studion med riktiga trummor så... bara som en liten vink  Host! :D

Kör vidare, kolla bara riktningen och packningen! :)

h.  johan

MaxB:
Tänk om mister Mahan vill och får lägga riktiga trummor på den här. Skönt gung och skönt att ha med sång Gurano! HM i vissa passager får jag ståpäls på grund av din pipa! Gillar den något torrare versionen från HM, den i första inlägget är för blöt och är för kompressad upplever jag.

equality:
Gurano-bröt med HM:s bluespondus - ger mig goose-pimples och blixtrande g-solon som sitter som berget. Nerv, dramatik just som fem stickmyggor sitter på rätt sida om myggfönstret. Vad mer kan man begära? Jo, mindre "blött" på Mikey och bättre instrumentseparation. Basen låter väl bumlig eller är det highpass på elgurorna som skall till? Panna gurorna mer. (Nu är det sex stickmyggor och då är jag långt från Boden.)  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion