Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - 100 miles an hour

<< < (11/12) > >>

bjurte:
Di svänger Mahan!! B)
Och skit bra sound har du fått till på trummorna oxo,BRAVO!!

RamblinMan productions:
Har inte läst alla inlägg så jag kanske upprepar något... Mina reflektioner efter endast en genomlyssning: Tycker att sången försvinner lite i musiken och jag som gillar trallvänliga truddelutter som låter som alla andra  ;) saknar lite ett stick som sätter sig (kanske med mer körer och tryck). Första dist gitarren (tjutljudet) försvinner lite för abrupt. Skulle kunna ligga kvar lite längre. Annars är det ett skönt gung o känsla i låten...

jonnerstone:

--- Citat från: Gurano skrivet 01.07.2011, 23:30:06 ---
Tack alla för feedback, tankar, positiv/negativ kritik. Kanske är jag en slow learner men lite fastnar varje gång, men hav förtröstan - jag hinner ännu sabba mixen, då jag vad det lider får trumfiler från Mahan att mixa in :D

Gurano

--- Slut citat ---

En liten undran bara. Varför ska du ha Mahans filer? Det lät ju som om han hade bra koll på sina skinnbeklädda burkar. Så låt han mixa in sina trummor själv så blir det ju bra. Och du slipper ångesten  ;) :D

Gurano:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 02.07.2011, 20:15:42 ---En liten undran bara. Varför ska du ha Mahans filer? Det lät ju som om han hade bra koll på sina skinnbeklädda burkar. Så låt han mixa in sina trummor själv så blir det ju bra. Och du slipper ångesten  ;) :D

--- Slut citat ---
Nä då ingen ångest här!
Att jag vill lägga in dem är för att jag vill lära mig. Enda sättet att lära sig är att gör det själv - blir det tokigt så blir det  :)
Men då gör jag kanske på annat sätt nästa gång.

--- Citat från: RamblinMan productions skrivet 02.07.2011, 19:41:55 ---Har inte läst alla inlägg så jag kanske upprepar något... Mina reflektioner efter endast en genomlyssning: Tycker att sången försvinner lite i musiken och jag som gillar trallvänliga truddelutter som låter som alla andra  ;) saknar lite ett stick som sätter sig (kanske med mer körer och tryck). Första dist gitarren (tjutljudet) försvinner lite för abrupt. Skulle kunna ligga kvar lite längre. Annars är det ett skönt gung o känsla i låten...

--- Slut citat ---
Nja något mer stick blir det inte - tanken med låten är att det ska vara en bilåkarlåt som tuggar på utan krusiduller.
Ang distguran så förstår jag vad du menar - och visst den skulle kunna klinga mera.

Tack båda för kommentarer

/G

mahan:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 02.07.2011, 20:15:42 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 01.07.2011, 23:30:06 ---
Tack alla för feedback, tankar, positiv/negativ kritik. Kanske är jag en slow learner men lite fastnar varje gång, men hav förtröstan - jag hinner ännu sabba mixen, då jag vad det lider får trumfiler från Mahan att mixa in :D

Gurano

--- Slut citat ---

En liten undran bara. Varför ska du ha Mahans filer? Det lät ju som om han hade bra koll på sina skinnbeklädda burkar. Så låt han mixa in sina trummor själv så blir det ju bra. Och du slipper ångesten  ;) :D

--- Slut citat ---

Mahan stortackar för kommentarerna och meddelar att låtmakaren Mr G ska få tillfälle att mixa till sin egna låt efter eget behag! Trots allt mäste man komma ihåg att alla som ber om kollab har sina egna ideér om hur den egna låten borde låta. Många gånger kan slutresultatet bli nåt helt annat än vad första tanken kanske var.... but what ever! Kul i varje fall att jag fick vara med och jobba på detta alster, jäkla snyggt bottenjobb alltså har Göran faktiskt gjort och det gör ju läget enklare för andra att köra in sina tankar och lirningar till låten!

Bra låt Göran, kul att jag får delta! :wub:

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion