Forum > Demolåtar
Gurano & Harmonica Mike - 100 miles an hour
Harmonica mike:
You are in Johan,det här blir kanon!
And I´m out,kommer förmodligen att bli kanon - av "Glenmorangie quinta ruban" nån gång i sommar :D
Stugliv i en månad nu så det blir inget studiolir förrän slutet på Juli början på Augusti - tills dess hang in there boys,och tack till er båda för ett kul collab.
Ha det gott i sommar,från och med strax - mobilsurf på KR.
Mike
Gurano:
Hej
Låter bra, det får ett annat liv med riktiga trummor. Om du jobbar bort otajtheter så är det bara att maila över trumspåret/spåren så läggs de in i mixen (det är tex ngt fill som behöver rättas). Sedan får vi hålla tummarna att jag kan mixa så att de hamnar i samma rum - hmmm det är ju min stora akilleshäl detta härna med mix :D
Gurano
Fuzzbub:
Kanonlir på trummorna! Låten steg ett par snäpp till helt klart. Bra Mahan! Den här låter klar i mina öron. /JEH
jonnerstone:
Sådär ja mina herrar, nu svänger det rejält. I detta skicket låter det live, som om man stod framför scenen på Stockholm Jazz & Blusfestival (på den tiden som det var en jazz och bluesfestival). E de livekänsla man e ute efter så skulle jag inte pilla så mycket mer i mixen och/eller utföranden. Städa undan lite i alla spår med ett högpassfilter och en svag limitering på mastern....klart!!. Fuska in lite publikljud i början och slutet för känslans skull kan ju vara trevligt.
Vill man få det att låta studioinspelning så finns det ju såklart massor att göra.
Gött mos
Micke
Dividend:
Riktigt bra! Tankar denna innan den ersätts eller på annat sätt försvinner :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida