Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - 100 miles an hour

<< < (7/12) > >>

Tokai:

--- Citat från: Gurano skrivet 30.06.2011, 19:38:03 ---Tokai: Nä det är en alldeles riktig bas som jag spelar, utan komprimering. Jo trummorna är som de är - men det blir förhoppningsvis annat vad det lider. Vad gäller för låg gura så undrar jag om det är den distade eller de andra du menar? Tycker snarare själv att något av de distade inläggen kan vara lite för höga.

--- Slut citat ---

Den mer rena gitarren med flanger (?), den som spelar nice smålir som jag vill höra mer av - kanske inte hela tiden.  Dist guran är ok i volym tycker jag.
Glömde säga nåt om slutet också. Jag är ju väldigt petig där även om det är en halvfärdiga låt. Slutet ska vara tydligt arrangerat!

zorrow:
Det låter kanonbra Gurano! Cool och avslappnad låt i lite Elvis stil i mina öron.. (ta det för vad det är med en metaldåres referensramar). Stereobreddningen hörs. Kanske är det en del av soundet och i så fall OK. En möjlig förbättring av mixen i mina öron är att ge sologitarren vid ca 110 och framåt lite mer botten. Den låter lite tunn just nu tycker jag. Tack för  härlig lyssning!

mahan:

--- Citat från: Gurano skrivet 30.06.2011, 19:38:03 ---Johan: Väntar ivrigt :)

--- Slut citat ---

OK!
Eftersom så många nu frågat efter "mahantrummorna" så kan jag ju inte låta bli att slänga upp en råversion av låten med dessa "magiska" trummor! :D

Nåjaa.. ingen magi i detta, burkarna är en economydrumset som heter TRAX. Handlade dom beggade för 100 euro, bytte ut skinnen till någålunda pro och lånade ett AKG trum-mikset av Tsmalmbe och så här låter det... i lurar mixat. (OBS! detta är absolut konfidentiellt, berätta inget för Mr G, slänger upp detta utan hans lov) Trumspåret är inte skuret o klippt utan rakt igenom kört, så otajt o fel finns till allas förfogande! :P

[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/GURANO/100%20miles%20gurano%20HM%20o%20Mahan%20-3_Master.mp3[/mp3]

sommarhälningar från Hyrkkölä sommarstudio!

h.  johan

Eddi:
Det här är tamejtusan inlevelse i kubik. Gurano håller tillbaka lite på guraspelet men levererar rakt igenom och så har vi Mike från norr som sjunger med STOR inlevelse med sin superba röst, och nu som lök på laxen Mahans klart dynamiska trumlir som ÄR mycket bättre än en automattrummis nånsin kan göras även om ljudet kanske är bättre någonstans men wow när dessa tre enheter går ihop. VILKEN UPPLEVELSE kanoncolab måste jag uttrycka riktigt riktigt bra.
 :D :D :D :D :D 5 gladisar från mig.

mahan:

--- Citat från: Eddi skrivet 01.07.2011, 01:18:37 ---Det här är tamejtusan inlevelse i kubik. Gurano håller tillbaka lite på guraspelet men levererar rakt igenom och så har vi Mike från norr som sjunger med STOR inlevelse med sin superba röst, och nu som lök på laxen Mahans klart dynamiska trumlir som ÄR mycket bättre än en automattrummis nånsin kan göras även om ljudet kanske är bättre någonstans men wow när dessa tre enheter går ihop. VILKEN UPPLEVELSE kanoncolab måste jag uttrycka riktigt riktigt bra.
 :D :D :D :D :D 5 gladisar från mig.

--- Slut citat ---

OJDÅ :wub:
Jag tackar ödmjukast för min del av kakan, hoppas låtmakaren Mr G är av samma åsikt... :D
Som sagt, varken Gurano eller Hmike vet om detta ännu så....

halsning o tack! :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion