Forum > Demolåtar
Gurano & Harmonica Mike - 100 miles an hour
bjurte:
Skönt gung och bra låt men som sagt... :rolleyes:
Jag som brukar få höra 'sänk reverbet' titt som tätt är inte längre No 1... :D
Suverän sång oxo.
Just det!! Håller med dom andra att den är lite bastung..
jonnerstone:
Ja här var de bas. Hela mixen bågnar under tyngden av bas, låter nästan ibland som om man skulle sidechainat hela mixen mot basen. Du säger att du tagit bort allt reverb på HM's sång men ändå så är den jätteblöt. Fick du torra spår av HM eller var dom så här blöta? Varför reverb på mastern? Det gör ju bara hela mixen än mer blurrig och otydlig. Vänta med effekter på mastern tills du fått till mixen på dom individuella spåren sa allt lirar ihop. Jag får en känsla av att du tappat bort dig rejält i mixen och inte har riktig koll på vad som är vad längre. (det händer alla ibland). Mitt råd är att riva hela mixen och börja om från början och plocka bort alla effekter och inserts mm och sen bygga upp den igen, spår får spår. Förutom mitt mixgnäll så finns det ju faktiskt en bra låt som lurar där i bakgrunden. Hör lite goa "Mad Season" stämmor som dyker upp på nåt ställe. En ordentlig mix så att energin kommer fram...det förtjänar låten tycker jag allt :)
Fridens
Micke
Gurano:
--- Citat från: Dividend skrivet 29.06.2011, 22:40:16 ---Störtskön låt! Låter av nån anledning bättre denna gång :D
Inväntar ivrigt mahans trummor :)
--- Slut citat ---
Jo det blir nog bra med Mahans tillägg, men det är ändå en låg väg kvar till färdigt, om det nu någonsin blir det
--- Citat från: uriah skrivet 29.06.2011, 23:17:00 ---Skönt gung och bra låt men som sagt... :rolleyes:
Jag som brukar få höra 'sänk reverbet' titt som tätt är inte längre No 1... :D
Suverän sång oxo.
Just det!! Håller med dom andra att den är lite bastung..
--- Slut citat ---
Jo denna jäkla bas - ska försöka göra nåt åt den
--- Citat från: jonnerstone skrivet 30.06.2011, 00:13:15 ---Ja här var de bas. Hela mixen bågnar under tyngden av bas, låter nästan ibland som om man skulle sidechainat hela mixen mot basen. Du säger att du tagit bort allt reverb på HM's sång men ändå så är den jätteblöt. Fick du torra spår av HM eller var dom så här blöta? Varför reverb på mastern? Det gör ju bara hela mixen än mer blurrig och otydlig. Vänta med effekter på mastern tills du fått till mixen på dom individuella spåren sa allt lirar ihop. Jag får en känsla av att du tappat bort dig rejält i mixen och inte har riktig koll på vad som är vad längre. (det händer alla ibland). Mitt råd är att riva hela mixen och börja om från början och plocka bort alla effekter och inserts mm och sen bygga upp den igen, spår får spår. Förutom mitt mixgnäll så finns det ju faktiskt en bra låt som lurar där i bakgrunden. Hör lite goa "Mad Season" stämmor som dyker upp på nåt ställe. En ordentlig mix så att energin kommer fram...det förtjänar låten tycker jag allt :)
Fridens
Micke
--- Slut citat ---
Gått bort mig är bara förnamnet, snarare sjunkit i ett träsk :D. Mixa är nåt jag inte kan - det är helt klart.
Men jag tar det med ro och ska försöka göra nåt åt det. Tack för tipset - gör om gör rätt helt enkelt. Hmm ja lätt att säga med svårt att få till om man heter MrG B)
Tack alla för att ni tror på låten - jag ska göra mitt bästa
Gurano
Gurano:
Hej igen - för den som orkar lyssna!
Gjorde som Jonner skrev - tog bort alla effekter på allt och började med endast de ljud som fanns vid inspelningstillfället
På denna version har jag sedan bara:
1. skurit basen vid ca 90 med EQ
2. lagt skitlite svag svag reverb på sång
3. samt lite stereobredd på mastern
Det är allt jag gjort - är det uppåt väggarna?
equality:
Allt låter tydligare. Fint. Basen mullig men kanske en smaksak. Sologurorna vid 01:40 och framåt kunde gott få fronta lite mer. Mikeys körer vid 03:?? skulle jag ha pannat ut.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida