Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - 100 miles an hour

<< < (4/12) > >>

Harmonica mike:
Kul att johan hakar på  :)

Man sänker volymen=trycket på de masteringsverktyg man har använt typ kompressor/limiter/maximizer och lägger mixen nån decibel under nollan.Om du inte har nåt på masterbussen av de verktygen/pluggarna,så måste det ske nån sorts normalisering/överstyrning i processen över till mp3..Vilket inspelningsprogram använder du?

Vilka reverb använder du,kanske nåt med kompressor funktion typ? Någonting påverkar ljudbilden negativt,först mixen till mig är inte så dum fast den har brister.

Maxb samanfattar problematiken bra.

Mike

Gurano:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.06.2011, 10:48:27 ---Kul att johan hakar på  :)
Man sänker volymen=trycket på de masteringsverktyg man har använt typ kompressor/limiter/maximizer och lägger mixen nån decibel under nollan.Om du inte har nåt på masterbussen av de verktygen/pluggarna,så måste det ske nån sorts normalisering/överstyrning i processen över till mp3..Vilket inspelningsprogram använder du?
Vilka reverb använder du,kanske nåt med kompressor funktion typ? Någonting påverkar ljudbilden negativt,först mixen till mig är inte så dum fast den har brister.
Maxb samanfattar problematiken bra.
Mike

--- Slut citat ---
Hej
Jag använder FL studio. Jag ska se vad jag kan åstadkomma när jag kommer hem i kväll. Jag tror att det finns en limiter på mastern (om jag minns rätt) och ska sänka volymen på den i så fall. Det reverb jag använder är det som följer med FL.

Håll tummarna att jag grejar det   :unsure:

/G

Marruschkka:
Spännande låt bortsett från för mycket effekter, skitbra sång här ^_^

Jag väntar med spänning på fortsättningen på denna :P

/Marre

Gurano:
Tjena
Nu har jag vridit och bänt, bänt och vridit på bla limitern i mastern, men inte fattar jag mycket av det jag gör :D.
Sänkte basen något och tog bort all reverb på HM. Nu är det endast lite reverb på mastern. Ändrat lite EQ på både bas å guror. Men frågan kvarstår om det blev bättre???

Mahan har nu fått ett ljudspår utan trummor så vi får se vad som kommer ut av det (men jag hör att det inte blir lätt...tror jag).

Marre: Jo fortsättning följer...och jag som tycker att det är alldeles lagom med effekter :D
Egentligen så är det bara 2 rena guror som spelar mot/med varandra, 1 distad gura ibland, 1 synth, bas och sång. Lite limiter och lite reverb finns likaså på mastern.
Det finns ingen delay någonstans.

Tack för att du tog dig tid att lyssna å kommentera

Ha det gott
Gurano

Dividend:
Störtskön låt! Låter av nån anledning bättre denna gång :D

Inväntar ivrigt mahans trummor :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion