Forum > Färdiga produktioner

Fuzzbub -What are we (Feat. Gurano)

<< < (8/10) > >>

Fuzzbub:

--- Citat från: MaxB skrivet 21.07.2011, 11:45:35 ---
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 21.07.2011, 09:41:21 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 21.07.2011, 01:11:45 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 20.07.2011, 21:59:09 ---Intresant men i min nuvarande löyssning är det på tok för låg volym på basen eller för murrig bas så att den inte kommer fram som jag skulle önska.

--- Slut citat ---
Är det Philipslurarna :lol:

--- Slut citat ---
Hehe, ja jag hör basen ganska klart men kan höja den lite och ta bort lite djupbas om det är det du menar Max?   /JEH

--- Slut citat ---

På första frågan svarar vi: Nej  <_<
På den andra: Troligen

Har lyssnat i ett par Samson HP20-hörlurar. De är ganska ofärgande upplever jag efter lyssning på olika artister och låtar.
Jag antar att basen är precis som du säger Fuzzen. Om inte fler än jag reagerar och kommenterar på samma sätt, ska du inte ändra.
Om inte fler lyssnar och kommenterar, vet jag däremot inte vad du ska göra...

Ska lyssna igen!

--- Slut citat ---

Ja just nu är det inte många som lyssnar så man vet inte vad man ska göra...  Tack för att du lyssnar iaf. Max!   Tycker du samma sak igen så ändrar jag enligt ovan.  :)   /JEH

MaxB:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 21.07.2011, 12:01:07 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 21.07.2011, 11:45:35 ---
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 21.07.2011, 09:41:21 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 21.07.2011, 01:11:45 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 20.07.2011, 21:59:09 ---Intresant men i min nuvarande löyssning är det på tok för låg volym på basen eller för murrig bas så att den inte kommer fram som jag skulle önska.

--- Slut citat ---
Är det Philipslurarna :lol:

--- Slut citat ---
Hehe, ja jag hör basen ganska klart men kan höja den lite och ta bort lite djupbas om det är det du menar Max?   /JEH

--- Slut citat ---

På första frågan svarar vi: Nej  <_<
På den andra: Troligen

Har lyssnat i ett par Samson HP20-hörlurar. De är ganska ofärgande upplever jag efter lyssning på olika artister och låtar.
Jag antar att basen är precis som du säger Fuzzen. Om inte fler än jag reagerar och kommenterar på samma sätt, ska du inte ändra.
Om inte fler lyssnar och kommenterar, vet jag däremot inte vad du ska göra...

Ska lyssna igen!

--- Slut citat ---

Ja just nu är det inte många som lyssnar så man vet inte vad man ska göra...  Tack för att du lyssnar iaf. Max!   Tycker du samma sak igen så ändrar jag enligt ovan.  :)   /JEH

--- Slut citat ---

Har testat samma lurar på några olika från KR nu. Din tidigare (där jag borde höras mer på mellotronen  ;)) och den här, är konsekvent liknande avseende upplevelse av basen. Även andras låtar har liknande tryck (eller avsaknad av tryck i basen) men Bisquit Barney och i eq:s senaste jazz, där hörs och känns basen mer med samma lurar...

Vad säger ni andra om basen?

Fuzzbub:
Ok Max.  Du kan mycket väl ha en poäng.  Mina "monitorer" är knappt värda namnet.  Ett par riktiga sådana skall införskaffas  (tips emottages tacksamt).   
Jag har iaf. skurit lite i lågbasen och höjt hela basklabbet.  Nu är det mycket IKEN i mina högtalare!  XD   /JEH

equality:
Bra rock med briljant gitarrlir. Lite för spejsigt reverb i min smak. Funkar bra med durslutackordet.

IKEN:
Ang bastryck/ljud,har lyssnat i mina Sennheizer HD201,lagom mycket bas,allt spel kan följas och mixen håller ihop,förövrigt är jag löjligt förtjust i denna lilla Bubpärla,det har inte med min medverkan att göra! En kul grej att medverka på. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion