Forum > Färdiga produktioner

Fuzzbub -What are we (Feat. Gurano)

(1/10) > >>

Fuzzbub:
Det var ett tag sedan sist men här kommer ett nytt alster från Järfälla!  Har haft grundidén i skallen rätt länge och tänkte utveckla den men det blev egentligen bara själva ackordföljden som varieras en smula. 

KR's egen Gurano har lagt gitarr på denna och hans ljud passar ypperligt, tycker jag iaf.   Tack Gurano!!

Ni får såklart tycka till om allt, kom bara ihåg att jag är ingen sångare.  Have Mercy!   :D   /JEH
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Bubben%20Band%20-%20What%20Are%20We%20%28Feat.Gurano%29.mp3[/mp3]

Nu har IKEN riktigt bas på den här.   Tack IKEN! 
[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Fuzzbub%20-%20What%20Are%20We%20%28Feat.%20Gurano%20%26%20IKEN%29.mp3[/mp3]

/JEH

Eddi:
Javisst jag är svag för protestlåtar bra bra, Jag hör faktiskt inte heller vad som är Fuzzen och vad som är Gurano lite stilbrake där låter kompetent detta föreslår anmälan till Gula Villan omgående.

hogge:
Detta gillar jag...
Jag älskar distade gitarrer i enkla ackordsföljder...
riktigt bra rock är detta.. Mixen uttalar jag mig som vanligt inte om (då jag fattar "nada"), men det är helt klart en skön låt Du/Ni fått till här...
Gillar inte riktigt megafone-rösten, och tycker att Du borde kunna klara Dig utan den.. men i det stora hela är det en fråga om tycke och smak så....
Bra bra...

Fuzzbub:

--- Citat från: Eddi skrivet 09.06.2011, 21:17:22 ---Javisst jag är svag för protestlåtar bra bra, Jag hör faktiskt inte heller vad som är Fuzzen och vad som är Gurano lite stilbrake där låter kompetent detta föreslår anmälan till Gula Villan omgående.

--- Slut citat ---

Tack tack Eddi.  Det vore kul att få köra den i Gula Villan!

--- Citat från: hogge skrivet 09.06.2011, 23:22:09 ---Detta gillar jag...
Jag älskar distade gitarrer i enkla ackordsföljder...
riktigt bra rock är detta.. Mixen uttalar jag mig som vanligt inte om (då jag fattar "nada"), men det är helt klart en skön låt Du/Ni fått till här...
Gillar inte riktigt megafone-rösten, och tycker att Du borde kunna klara Dig utan den.. men i det stora hela är det en fråga om tycke och smak så....
Bra bra...

--- Slut citat ---

Tack Hogge!! Jo megafone- eller kakburkseffekt på sången delar församlingen antar jag.  Jag gillar gamla Flash and the Pan som hade det på alla låtar. 
Dessutom är det ett utomordentligt verktyg att mörka brister med...  :)   /JEH

MaxB:
Härligt med så mycket musik på KR. Du saknar en tredje eller även fjärde sologitarrist som skulle dra sina personliga sololicks  :lol:

Näej skämt åsido, ni har skönt driv och sound i gitarrerrna. Jag tror jag hör vem som är vem om ni duellerar mot varandra i slutet. Kanonskönt om man fick höra den här i Gulan i Augusti!

Kanske kunde bli en jamlåt?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion