Forum > Färdiga produktioner
Fuzzbub -What are we (Feat. Gurano)
Gurano:
--- Citat från: IKEN skrivet 21.07.2011, 21:36:07 ---Om,säger om,forumfestivalen blir av,vore det kul att göra denna låt + ''Cut Me Loose'' live..... ;)
--- Slut citat ---
Cut me loose vet jag inte riktigt vilken låt det är men visst det skulle vara skitkul att lira what are we! Men om det ska bli bra krävs nog några repningar i någons replokal ;)
Gurano
Fuzzbub:
--- Citat från: Gurano skrivet 21.07.2011, 22:58:07 ---
--- Citat från: IKEN skrivet 21.07.2011, 21:36:07 ---Om,säger om,forumfestivalen blir av,vore det kul att göra denna låt + ''Cut Me Loose'' live..... ;)
--- Slut citat ---
Cut me loose vet jag inte riktigt vilken låt det är men visst det skulle vara skitkul att lira what are we! Men om det ska bli bra krävs nog några repningar i någons replokal ;)
Gurano
--- Slut citat ---
Tjena Göran! Här hittar du "Cut Me Loose": www.soundcloud.com/fuzzbub . Om det nu blir av ngn festival så ordnar det sig med replokal, helt säkert! :) /JEH
Wernborg:
Hur bra som helst. Väldigt bra kombo av er båda gitarrister. Ang. sången om man får tycka lite: Bort med reverbet nästan helt och dista lite till. Nu låter det lite som att du sjunger in en gitarrförstärkare med fjäderreverb. Nästa gång du sjunger kan du ta i lite mer och lägga på en aning attitydfilter också. Det är bra nu också men lite för snällt tycker jag.
Låten är ösig och soundet är helt rätt.
fan va bra!
Fuzzbub:
--- Citat från: Wernborg skrivet 22.07.2011, 11:54:14 ---Hur bra som helst. Väldigt bra kombo av er båda gitarrister. Ang. sången om man får tycka lite: Bort med reverbet nästan helt och dista lite till. Nu låter det lite som att du sjunger in en gitarrförstärkare med fjäderreverb. Nästa gång du sjunger kan du ta i lite mer och lägga på en aning attitydfilter också. Det är bra nu också men lite för snällt tycker jag.
Låten är ösig och soundet är helt rätt.
fan va bra!
--- Slut citat ---
Tack som fasen Wernis! Det uppskattas verkligen, speciellt delen om attitydfilter. :D Jag lovar att jag ska tänka på det nästan gång! /JEH
Dividend:
Standardrock, men jag gillar det här :) Gitarrsolisten gör verkligen ett bra jobb i inledningen!
Tycker sången är bra! Behöver inte vara proffsigt och tillrättalagt i sån här musik, tänker mig ett svettigt gäng i publiken på nåt ställe och bandet är slutkört. Sångaren svettar ut sången sisådär till den sista låten :D Alla jublar.
Det är energisk och frenetiskt, som det ska va och jag har inte så mycket att anmärka på. Bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida