Forum > Färdiga produktioner
Fuzzbub -What are we (Feat. Gurano)
Eddi:
Skitskön låt ser fram emot att få höra den live på Gula Villan.
Massor med :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Gurano:
Fuzzen är bortrest tror jag så jag träder in lite på egen risk nu :)
Uriah: Kul att du gillar - när fuzzen frågade om jag ville lira gura så var det ett självklart JA. Tycker att vi fick till det rätt bra. Apropå gurorna så står jag väl för ungefär hälften av dem. Hur fuzzen spelat in sina vet jag inte men jag har lajnat mina guror rakt genom ljudkortet med digitala boxar som effekt. Boxarna är Distortion, Noise gate, Chorus och reverb i lagom dos - hoppas att det svarar lite på din fråga?
Divid: raspa! - ja man kan ju alltid fila lite på den med raspen så att den blir mer rivig, men jag tycker personligen att den har en tyngd som gör gällivarehäng ännu löjligare :D
Eddi: Man, jag, vi tackar jäkligt mycket - roligt att höra. Vi får väl se hur det går att genomföra denna i gula villan, men nåt oljud ska vi väl kunna åstadkomma :rolleyes:
Gurano
Rattlesnake:
Bra gitarrorgie utan att det blir teknisk uppvisning! Sången tycker jag passar i sin eq, man kanske skulle kunna ha haft rördist på den också, ungefär som Black Keys gör på låten Next girl.
Basen är anonym och glöms bort, den skulle kunna varit både högre och lite roligare spelad.
Trummorna tycker jag är bra spelade, men en lite märklig ljudbild. Känns som jag sitter inuti trumsettet med virveln till höger och crashar till vänster och bara kaggen i mitten. Inte fel men en aning oortodox. :D
Fuzzbub:
--- Citat från: Gurano skrivet 16.06.2011, 22:33:37 ---Fuzzen är bortrest tror jag så jag träder in lite på egen risk nu :)
-Det gjorde du rätt i Gurano!
Uriah: Kul att du gillar - när fuzzen frågade om jag ville lira gura så var det ett självklart JA. Tycker att vi fick till det rätt bra. Apropå gurorna så står jag väl för ungefär hälften av dem. Hur fuzzen spelat in sina vet jag inte men jag har lajnat mina guror rakt genom ljudkortet med digitala boxar som effekt. Boxarna är Distortion, Noise gate, Chorus och reverb i lagom dos - hoppas att det svarar lite på din fråga?
- Vi har rätt olika inspelningsmetoder. :) Jag har min tele genom en Blackstar HT-1 :D via en Artec Analog Delay som är inställd på ung. samma takt som låten s.a.s. Nu snackar vi kompgitarrerna och oktavprylen som kommer i början och efter refrängerna.
Divid: raspa! - ja man kan ju alltid fila lite på den med raspen så att den blir mer rivig, men jag tycker personligen att den har en tyngd som gör gällivarehäng ännu löjligare :D
- Vadå raspa? Du menar att det finns mer att fila på? Kan hålla med om det såklart, speciellt på trummorna. Förhoppningsvis fixar jag det i sommar någongång...
Eddi: Man, jag, vi tackar jäkligt mycket - roligt att höra. Vi får väl se hur det går att genomföra denna i gula villan, men nåt oljud ska vi väl kunna åstadkomma :rolleyes:
Gurano
- Medhåll! /JEH
--- Slut citat ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 17.06.2011, 01:09:10 ---Bra gitarrorgie utan att det blir teknisk uppvisning! Sången tycker jag passar i sin eq, man kanske skulle kunna ha haft rördist på den också, ungefär som Black Keys gör på låten Next girl.
- Jag brukar ha lite rördist på men det kan funka med ännu mer tycker jag också. :)
Basen är anonym och glöms bort, den skulle kunna varit både högre och lite roligare spelad.
- En basman som tycker att basen skall skruvas upp - det kan inte vara möjligt! ;) Jo det kan det nog. Jag får skylla på mina kassa högtalare. Uppgradering planeras!
Trummorna tycker jag är bra spelade, men en lite märklig ljudbild. Känns som jag sitter inuti trumsettet med virveln till höger och crashar till vänster och bara kaggen i mitten. Inte fel men en aning oortodox. :D
- Host! Ja, jag ska sätta mig in i trumpluggen lite bättre. Av någon anledning var panoreringsrattarna på cymbalerna inte valbara...
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och kommentarer Rattle! /JEH
Fuzzbub:
IKEN har vart i farten och lagt bas på denna nu. Det blev en dimension till med detta. Tack IKEN! (Se första inlägget.) /JEH
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida