Forum > Demolåtar
Rattlesnake - Apocalypse (templars' march)(Version 2 /17 juni)
Dividend:
För er som är vanare vid Midi, än italienskt musiksnack :D
p = piano
f = forte :D
Wernborg:
Basgången i början blev ju kalas!
Bättre med harpa.
Tveksamt till cembalon. Det är nog en smaksak, men jag tycker att den klingar för länge på varje ton i detta ändå ganska mastiga arr.
Blåset i slutet tycker är lite väl segt i attacken. Eller spelas det kanske helt enkelt "för sent".
Saknar fortfarande helig grädde. :D
Bra bra bra!
Marruschkka:
Oj, nu har det hänt spännande saker!
En mycket mer nyanserad och dynamisk version. Jättebra med det lugna stråkpartiet samt harpan i kontrast till de frustande hästarnas frammarsch..man kan nästan känna in lukterna, det blev så levande nu..det driver på fint i basgångarna :P
Jag är förälskad i den ljusa tenor-rösten du la in från 310 s..helt ljuvlig ju :rolleyes:
Vilket snyggt jobb du har gjort, du är fena på det här!
Mera sånt här pls :D
/Marre
bjurte:
Ja djä... Imponerande,snyggt jobbat,tänk va mycket skoj man kan göra med DATTAN nuförtiden. :lol:
Kan inte så mycket om sånt här,men bra låter det,fast jag får nog mer bilder av stora fartyg som plöjer fram genom
'vilda hav'... :huh:
Rattlesnake:
--- Citat från: Dividend skrivet 18.06.2011, 10:59:22 ---Tycker nya basgången i första halvan var en förbättring. Däremot stör jag mig på att hornen spelar alltför forte, hade (kanske) varit snyggare med lätt blås på hornen förutom i crescendona (t ex vid 90s) där det passar bra. Finns väl 4-5lay patchar till hornen du kan testa kanske, i ewql? :) Piano-samplade horn finns väl med? Kallas nog "mellow" som stand-alone patch i gamla ewqlso (gold).
--- Slut citat ---
Kul att du tycker det blev bättre!
Jag lyssnade på hornen och kan faktiskt hålla med. De låter lite för onaturligt i legatospelet också. Problemet med de hornen jag har använt är att de försvinner om de spelar svagare, blir alldeles för mellow. Troligtvis låter det bättre om jag skulle använda Garritans horn istället. En av några få saker som jag tycker det biblioteket fortfarande är bättre än andra på. Harpa, rörklockor och bastrumman är andra favoriter.
--- Citat från: Dividend skrivet 18.06.2011, 10:59:22 ---
Harpan var också en förbättring! Lite mer arpeggion istället för korta fraser, så harpspelaren får mer att göra? Fler noter på den alltså.
Kören låter fortfarande bra! Hade nästan önskat att du ägt symphonic choirs och kunnat lägga lite bakgrundskompande aaaah, eller mmmmh-fraser.
Expressionen funkar, får testa själv :D Bra! Får återkomma vid eventuell ny version :)
--- Slut citat ---
Harpan är Garritans. Kanske ska lägga in lite fler noter ja.
Det finns vanliga ahh och ohh-körer i min plugg, och jag tror jag använde dem på något ställe. Kanske skulle smeta på ännu mer mot slutet..? Datorn går sedan länge på knäna så jag får både göra nedmixar och frysa spår...
Expression är kanon! Och det verkar funka på mycket. Äntligen kan man t ex få en synthbas att klinga ut som man vill!
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.06.2011, 13:18:15 ---Basgången i början blev ju kalas!
Bättre med harpa.
Tveksamt till cembalon. Det är nog en smaksak, men jag tycker att den klingar för länge på varje ton i detta ändå ganska mastiga arr.
Blåset i slutet tycker är lite väl segt i attacken. Eller spelas det kanske helt enkelt "för sent".
Saknar fortfarande helig grädde. :D
Bra bra bra!
--- Slut citat ---
Tack för det!
Ja, jag gillar inte riktigt cembalo på denna jag heller, ger associationer till barock och familjen Addams, men det är det enda som funkar och tränger igenom. Vad skulle man annars kunna tänka sig som är ljust i klangen... Kantele... Nja. Finns iofs ett annat klassiskt instrument som skulle kunna funka. Ska ta och testa så fort tiden tillåter. Blåset ska jag kolla upp.
Tack för att du ville lyssna och kommentera igen!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.06.2011, 14:28:08 ---Oj, nu har det hänt spännande saker!
En mycket mer nyanserad och dynamisk version. Jättebra med det lugna stråkpartiet samt harpan i kontrast till de frustande hästarnas frammarsch..man kan nästan känna in lukterna, det blev så levande nu..det driver på fint i basgångarna :P
Jag är förälskad i den ljusa tenor-rösten du la in från 310 s..helt ljuvlig ju :rolleyes:
Vilket snyggt jobb du har gjort, du är fena på det här!
Mera sånt här pls :D
/Marre
--- Slut citat ---
Tack... Sköna målande beskrivningar du får till...!
Tenoren heter Michael Mendelsohn och håller till i San Fransico. ;)
Ska försöka få till mera koral musik, men jag tar nog riktiga solister nästa gång! :lol:
Kanske kommer en liten förfrågan om lite mera eddasång snart... :rolleyes:
--- Citat från: uriah skrivet 19.06.2011, 15:47:33 ---Ja djä... Imponerande,snyggt jobbat,tänk va mycket skoj man kan göra med DATTAN nuförtiden. :lol:
Kan inte så mycket om sånt här,men bra låter det,fast jag får nog mer bilder av stora fartyg som plöjer fram genom
'vilda hav'... :huh:
--- Slut citat ---
Hej Uriah, ja det är riktigt kul att leka dirigent med sin dator, när man har fått de små musikerrackarna att lyda en någorlunda...
Dina bilder är lika goda som någon annans! Jag tänker mig landstigningsscenen i senaste Robin Hoodfilmen när du skriver så.
Tack för lyssning!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida