Forum > Demolåtar

Rattlesnake - Apocalypse (templars' march)(Version 2 /17 juni)

<< < (6/6)

Boxcutter:
Oj, upptäckte denna nu. Jag minns inte exakt hur det lät innan du fixade till den, men tycker den låter riktigt bra nu. Hur mycket orkester skriver du? Hittar inget orkesterstycke senare än detta, har du skrivit mer sen det här? Skulle gärna vilja höra.

Asti:
Den här har jag tydligen missat. Imponerande arrangemang! Vilket jobb du måste lagt ner på den här!
Snygga horn och stråkar. Kanske blir dom snabba cello-/basfiolpartierna lite för långa...?
Fina körer och skönt att höra hur solorösten klart urskiljer sig från resten, fastän den är ganska låg.
Som helhet bra variation, bra dynamik och behaglig mix. Lite Carmina Burana-vibbar ibland..
Som filmmusik skulle jag kunna tänka mig en informationsfilm från Barnverket hur man lämnar barnen på dagis
eller kanske en dokumentärfilm om äldreboendet på sydsvenska höglandet..?
/Asti t.f. manusförfattare

Rattlesnake:

--- Citat från: Boxcutter skrivet 08.05.2012, 13:13:24 ---Oj, upptäckte denna nu. Jag minns inte exakt hur det lät innan du fixade till den, men tycker den låter riktigt bra nu. Hur mycket orkester skriver du? Hittar inget orkesterstycke senare än detta, har du skrivit mer sen det här? Skulle gärna vilja höra.

--- Slut citat ---

Kul att du gillar förbättringarna. Nej, jag har inte gjort något nyare orkesterstycke. Det är det gamla vanliga, tiden räcker inte till, kanske inte inspirationen heller. Är med i ett band nu och det tar också en del resurser.

Håller dock på med ett stycke sen ett tag tillbaka, och nu blev jag ju inspirerad att göra det så klart så att det går att lägga upp. Det är inte så episkt utan mera visa/klassiskt (Grieg, Alfvén typ).

Tack för att du grävde fram denna.

:)
--- Citat från: Asti skrivet 08.05.2012, 14:16:48 ---Den här har jag tydligen missat. Imponerande arrangemang! Vilket jobb du måste lagt ner på den här!
Snygga horn och stråkar. Kanske blir dom snabba cello-/basfiolpartierna lite för långa...?
Fina körer och skönt att höra hur solorösten klart urskiljer sig från resten, fastän den är ganska låg.
Som helhet bra variation, bra dynamik och behaglig mix. Lite Carmina Burana-vibbar ibland..
Som filmmusik skulle jag kunna tänka mig en informationsfilm från Barnverket hur man lämnar barnen på dagis
eller kanske en dokumentärfilm om äldreboendet på sydsvenska höglandet..?
/Asti t.f. manusförfattare

--- Slut citat ---

Ja, för tusan. Mycket jobb nerlagt. Fick lägga ner flera fabriker och kommunala instanser för att det skulle gå ihop.

Kul att du gillar. Solorösten är låg med avsikt, det hörs att den är editerad annars...

slipperman:
Oj, ett classic-verk till! Spännande ljudbild som i mina öron låter mer cross-over och samtida än rent klassisk. Fantastiskt att det går att göra såna här grejor med kör och allt. Hatt av!

Rattlesnake:

--- Citat från: slipperman skrivet 08.05.2012, 21:17:00 ---Oj, ett classic-verk till! Spännande ljudbild som i mina öron låter mer cross-over och samtida än rent klassisk. Fantastiskt att det går att göra såna här grejor med kör och allt. Hatt av!

--- Slut citat ---
Tack,
Det glädjer mig verkligen att höra att det låter samtida.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion