Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Oh Woman

<< < (7/10) > >>

MikaelEdebro:
Sticket är ju bra, men det känns ändå som man saknar en lite rivigare refräng.

Sen nu när blåset kom på "hörde jag" en massa Beatles-liknande oboer, bastubor och annat. Men det blir nog inte bra med en massa trötta samplingar.

Stör mig lite på hihaten (?) i baktakt. Är det tänkt att det ska vara hihat-tramp eller? Det låter inte som ett tramp, utan snarare att trummisen har 3 armar, eller att du glömt ta bort klick-tracket eller nåt sånt!  :P

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 22.05.2011, 23:53:33 ---Säätelajt! för bövulen!  :lol:

15-blåset är lite för "up in your face" nu. Skulle nog vara lägre volym på det.
Gillar låten som bär ditt signum med stolthet!

--- Slut citat ---
Ja det kanske vart lite högt - fixat.
--- Citat från: Piddleton skrivet 23.05.2011, 07:46:43 ---Mycket bättre utan gurkan. :)

Trevligt blås men det kan nog vara bra att sänka volymen på det lite.

--- Slut citat ---
Som sagt gurkan mördad och uppäten resterna är begravda i trädgården och volymen på versblåset nertagiet lite i ny verre alldeles strax.

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 23.05.2011, 13:33:22 ---Sticket är ju bra, men det känns ändå som man saknar en lite rivigare refräng.

Sen nu när blåset kom på "hörde jag" en massa Beatles-liknande oboer, bastubor och annat. Men det blir nog inte bra med en massa trötta samplingar.

Stör mig lite på hihaten (?) i baktakt. Är det tänkt att det ska vara hihat-tramp eller? Det låter inte som ett tramp, utan snarare att trummisen har 3 armar, eller att du glömt ta bort klick-tracket eller nåt sånt!  :P

--- Slut citat ---
Förstår vad du menar med att du saknar rivigare refräng det är ju inte mycket till refräng nu men låten är så lång redan så hm.... HiHaten har jag nog fixat - nåt jag inte hörde förut själv men det blev uppenbart när du pekade på det.

Tack alla för tyck :D och som sagt ny verre uppe strax.

MaxB:
I den jag lyssnar på nu i första inlägget har blåset fortfarande för hög volym.
Och det är det engelska uttalet på Satellit jag vill åt - typ Säätelajt:
http://tyda.se/search?w=satellit&source_lang=ALL

Eddi:
Nej nu tycker jag blåset ligger rätt på verserna - den förra verren var för hög dock. Aha börjar förstå att du tror att jag sjunger sattelit någonstans i texten men se det gör jag inte det ordet förekommer inte - undrar vad du tänker på för ord?

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 24.05.2011, 08:41:01 ---Nej nu tycker jag blåset ligger rätt på verserna - den förra verren var för hög dock. Aha börjar förstå att du tror att jag sjunger sattelit någonstans i texten men se det gör jag inte det ordet förekommer inte - undrar vad du tänker på för ord?

--- Slut citat ---

77 sekunder - vad säger du?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion