Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Oh Woman

<< < (6/10) > >>

Eddi:

--- Citat från: Piddleton skrivet 22.05.2011, 15:15:08 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 20.05.2011, 23:13:43 ---är den klar rent utav?

--- Slut citat ---
Ja, det skulle jag säga. Jag gillar sitaren men inte den snabba biten kring 115, det låter lite stelt. Gurkan i bakgrunden just där är inte så snygg heller. I övrigt är denna låt urskön. Ambiensljuden i bakgrunden och gunget i kompet skapar en grymt härlig känsla. Jag gillar särskilt syntblåset vid 175 också.

--- Slut citat ---
Okido Piddle jag mördar gurkan men den snabba biten ändrar jag inte - i slutliga versionen finns lite versblås som MaxB tangerat dit. Tack för tyck :D

--- Citat från: MaxB skrivet 22.05.2011, 19:05:59 ---Kanske komplettera 15-blåset innan den är klar!  ;)

--- Slut citat ---
15? var det då vi gjorde det eller? Nu är det med i den slutliga versionen. Tänkte på det det vart ju ingen elgura ... jaja det blir fler låtar
Tack för medverkan och en massa bra tyck :D

MaxB:
Säätelajt! för bövulen!  :lol:

15-blåset är lite för "up in your face" nu. Skulle nog vara lägre volym på det.
Gillar låten som bär ditt signum med stolthet!

Piddleton:
Mycket bättre utan gurkan. :)

Trevligt blås men det kan nog vara bra att sänka volymen på det lite.

badlands:

--- Citat från: MaxB skrivet 18.05.2011, 12:38:32 ---Tänker inte på att jag saknar något, då jag lyssnar. Låten har växt och fått mer personlighet.

Början på Oh Woman och Rachel är onekligen nära varandra. Jag kan tänka mig att även du hört och fått början av Rachel på hjärnan och det kan man väl se som en eloge till Badlands:
[mp3=200,20,0,left]http://missingpieces.se/iken/ljud/Hobby/Rep%20100509/Rachel.mp3[/mp3]
Jämförelse med Rachel av Badlands

--- Slut citat ---

MaxB !
Man får tacka för "gratis" reklamen... :D

MaxB:

--- Citat från: badlands skrivet 23.05.2011, 08:16:34 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 18.05.2011, 12:38:32 ---Tänker inte på att jag saknar något, då jag lyssnar. Låten har växt och fått mer personlighet.

Början på Oh Woman och Rachel är onekligen nära varandra. Jag kan tänka mig att även du hört och fått början av Rachel på hjärnan och det kan man väl se som en eloge till Badlands:
[mp3=200,20,0,left]http://missingpieces.se/iken/ljud/Hobby/Rep%20100509/Rachel.mp3[/mp3]
Jämförelse med Rachel av Badlands

--- Slut citat ---

MaxB !
Man får tacka för "gratis" reklamen... :D

--- Slut citat ---

Vi saknar samarbetet med din låt efter spelningen i Gula Villan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion