Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Wiretap - A place like Graceland, No limiter..
Harmonica mike:
--- Citat från: Emulator skrivet 03.08.2007, 12:01:28 ---Shit va bra ! :o
värdlens bästa låt, men det måste sägas -vördens sämsta trumjävlar :( virvelsoundet MÅSTE du göra något åt...sen är det nog fan en av de bättre jag hört av dig, skitbra som helhet..bra sång..munsepl..gura...gillar mark knopler-stuket.
skitbra! men byt virveln!!!
--- Slut citat ---
Emulatorn då:
Kul att du diggar låten.Virveln vette tusan hur jag ska få till den,här behövs expert hjälp.Gjorde nog en miss när jag köpte ez,AD fanns ju inte då,skulle nog ha väntat ett tag till...Kanske köper jag uppgraderings paketen till ez,eller Groove agent 3...Har inte bestämt mig där..Nästan samma pengar så,får se vad det blir...
Speciellt tackar vi för omdömet om de olika insatserna,gura polarn ler nog när han läser detta :D
Världens bästa låt..mmmm..Den satt den :D
Tack T!
Mvh
Micael/Josse
karl:
som tidigare säger jag att "den rösten borde ha en större publik" men det är bara vi på forumet som får njuta och det gör jag så gärna....detta låter som en blandning av soulbluesen man hörde på 70-talet och R&B på 60-talet...gillar stuket rejält och är glad att ni sysslar med den sortens musik jag själv inte kan spela utan bara kan lyssna till....tack för sharing
Hörde aldrig version 1 men den här duger bra för mig.... B) :rolleyes:
Allt gott / karl
Harmonica mike:
--- Citat från: karl skrivet 04.08.2007, 23:20:48 ---som tidigare säger jag att "den rösten borde ha en större publik" men det är bara vi på forumet som får njuta och det gör jag så gärna....detta låter som en blandning av soulbluesen man hörde på 70-talet och R&B på 60-talet...gillar stuket rejält och är glad att ni sysslar med den sortens musik jag själv inte kan spela utan bara kan lyssna till....tack för sharing
Hörde aldrig version 1 men den här duger bra för mig.... B) :rolleyes:
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
Karl:
Med glädje läser jag dina comments.Musik influenserna är mycket riktigt det du beskriver.Otis Redding var min absoluta favvo när jag var tonåring.Nuförtiden så lyssnar jag mest på klassiskt i avslappnande syfte och den egen producerade musiken - lite nörd feeling där :D
Emellanåt så dyker det upp nån pärla här som får plats i min viktigaste referenslyssning,bilen.Där finns en Karl platta,och lite annat smått och gott..
Tackar för dina vänliga kommentarer.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 03.08.2007, 12:24:01 ---Obegripligt att EZ skall ha vissa akilleshälar så pass starka. Jag menar, skulle grundljuden på virveln (som låter som en pafflåda, med fasfel i mickarna, utpanorerat L-R) hyfsade så skulle ju det bli bättre trummor out-of-the-box. Så det är nog inte bara Mike som har ne akilleshäl med trummorna, utan också EZ i sig.
Nåja, programmeringen kan man ju alltid se över. Och det är svårt att få det att låta "orkester" istället för separate instrument.
Jag har alrdig mixat råa EZ-trummor, men jag gissar att med mycket jobb får man till soundet. Men nu borde det ju inte vara så i en produkt som heter "easydrums".
--- Slut citat ---
Ja tsm,easy drums..Om man inte stökar runt i rums klangen så låter det mera trumset om ez.Det är när man börjar skruva och skall anpassa det hela till en tänkt scen,skrubb, eller vad man nu är ute efter för ljudideal,som det kärvar till sig..
För mig skulle det vara ovärdeligt om någon vänlig själ förbarmade sig och skruvade till ett sound som håller..det kanske inte är tekniskt möjligt om man inte har programmet.
Jag skall se mig om efter andra lösningar.Min gamla trummis håller på att bygga inspelnings studio i en källare,blir det bra så är mina trumproblem lösta(puh).Funderar på GA 3,eller uppgraderings paketen till ez.
Kan ju vara ett bra komplement till riktiga trummor så småningom.Det kan ju bara bli bättre förhoppningsvis..
Tack för comment,det stärker mig då jag börjat vackla i tron..
Mvh
Micael
Emulator:
Angående soundet du säger: testa att köra EZ-virvlar etc "torra" och släng på effekterna i cubase/protools/eller vad du nu har?
Om du vill testa lite AD så finns ju en bra demo!
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida