Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/Wiretap - A place like Graceland, No limiter..

<< < (8/15) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Emulator skrivet 05.08.2007, 19:58:11 ---Angående soundet du säger: testa att köra EZ-virvlar etc "torra" och släng på effekterna i cubase/protools/eller vad du nu har?

Om du vill testa lite AD så finns ju en bra demo!

:)

--- Slut citat ---

Emulatorn då:
Hur jag än vrider å vänder på ez så får jag inte till det.Bäst låter pluggen opåverkad av effekter.Hittar man rätt rumsklang så funkar det någorlunda.Men jag är för det mesta ute efter "live" soundet.Det är då det blir problem.Skickar man hela bandet ned i en källar replokal så funkar det.Det är så ez låter opåverkat av effekter.
AD(demo) har jag haft installerat innan min data krasch i våras.
Nu tänker jag köpa ett nytt program,GA3 Eller AD - det är frågan..Alla talar sig varma för AD verkar det som,så är det väl oxå - nyhetens behag..När ez kom så var det lyriskt..GA 3 kan ju bli en motvikt - eller en jämförelse..Vidare så hänger det på mixen av det hela,kanske saknar jag kunskap helt enkelt..

Ja ja,splittrade tankar om trivialiteter..

Hare gott T,har blues man 6 på skiva i bilen,det dök upp en text ide´igår kväll..Väntar på studio tid bara..So hang in there mate..

Mvh
Micael

hegobald:
Gôôrbraa låt! Platta trummor DOCK  .. testa med lite kompressor och EQ så ska du se att du får mer liv i trummorna också ;)

Harmonica mike:

--- Citat från: hegobald skrivet 08.08.2007, 16:13:08 ---Gôôrbraa låt! Platta trummor DOCK  .. testa med lite kompressor och EQ så ska du se att du får mer liv i trummorna också ;)

--- Slut citat ---

Hegobald då:
Platta trummor...hmmm..Hur menar du? För lite bas/diskant/mellanregister eller vad?
Jag har vädjat och vädjat i denna tråd om handfasta tips på trum soundet.Jag går bet då jag inte fattar var problemet ligger..Jag vet att du har bra koll och det skulle glädja mig om du var lite mer konkret om vad jag skall göra,då själva låten verkar hålla..

Tack för feedback.

Mvh
Micael

Larsson:
hello micael
är inne och tjyvlyssnar för att se hur utvecklingen går..tycker att det låter som att det är mycket som fixats med låten..(eller så är det bara inbillning)
men det låter torrare & mer kompressat..dvs fylligare

har för mig att den lät tunnare förut
hade jag fått prova att vrida till den här låten hade jag tatt upp kicken lite & ner med snaren
så som snaren låter på refrängen så borde den vara hela låten
kanske bara ta ner den lite i verserna helt enkelt
kicken märker man knappt..tror att det skulle bli snärtigare om den kom fram lite mer

fast nu kanske det verkar som att det är kritiska grejjor jag anmärker på
men det är det inte..utan bara lite finish
jag antar att det blir så..när något är jävligt bra då ska det synas i sömmarna med förstoringsglas
 :lol:

asgrym låt..men det vet du redan att jag tycker
hare gott
Larsson :)

Harmonica mike:

--- Citat från: Larsson skrivet 10.08.2007, 05:58:31 ---hello micael
är inne och tjyvlyssnar för att se hur utvecklingen går..tycker att det låter som att det är mycket som fixats med låten..(eller så är det bara inbillning)
men det låter torrare & mer kompressat..dvs fylligare

har för mig att den lät tunnare förut
hade jag fått prova att vrida till den här låten hade jag tatt upp kicken lite & ner med snaren
så som snaren låter på refrängen så borde den vara hela låten
kanske bara ta ner den lite i verserna helt enkelt
kicken märker man knappt..tror att det skulle bli snärtigare om den kom fram lite mer

fast nu kanske det verkar som att det är kritiska grejjor jag anmärker på
men det är det inte..utan bara lite finish
jag antar att det blir så..när något är jävligt bra då ska det synas i sömmarna med förstoringsglas
 :lol:

asgrym låt..men det vet du redan att jag tycker
hare gott
Larsson :)

--- Slut citat ---

Tjena Larsson.
Tackar för feedback.Jag har inte gjort nåt i mixen än,väntar på vettiga förklaringar på vad jag skall göra med trumsoundet.Fått lite tips av dig - anammar det! Platta trummor tyckte Hegobald,vad menar karln?
Jag har inte en susning...tacksam om du ville förklara..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion