Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/Wiretap - A place like Graceland, No limiter..

<< < (6/15) > >>

Tosse:
Suverän låt - en av de bästa demolåtarna i sin genre. Basen ligger lite högt, skulle sänka den lite och släppa fram gitarrerna mer.

Harmonica mike:

--- Citat från: Wernborg skrivet 28.07.2007, 15:05:49 ---Väldigt bra låt. Tror jag har kommenterat den nån annanstans tidigare?

Munspelsfraserna i solot låter emellanåt väldigt slentrianmässiga och oengagerade för att komma från dig. Omtagning! :angry: (Tex. vid 2,43)

Och så var det trummorna. Öppen hihat från EZ låter apa och funkar inte alls. Den låter banne mig som mig gamla Casio-keyboard från -86.  :o Stäng hihaten så funkar det nog tror jag. Mycket elakare eq på virveln behövs också.

Mycket fint spelat annars på alla håll. Snyggt gitarrspel och sound på densamma.

:)

--- Slut citat ---

Stefan:
Nää,denna har du nog inte hört tidigare..Munspelet då,som du hör så är det 3 tagningar.Jag blev inte heller nöjd med övergången till sticket(antar att det är det du menar).Får väl lira igen då :D
Drumsen:Ja ja..Min akilles häl.Hur jag än försöker så vill det inte riktigt.Fillsen verkar funka,i övrigt så är det loopat.Kanske jag skulle skippa loop tänket och lira lite mer keydrums istället..Förmodligen så är jag bara lat :lol:

Du menar att jag skall brighta upp virveln? Testar det då..

Nu blir gura polarn glad,det är han som har lirat guror å bas..

Tackar för mycket värdefull feedback.

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Tosse skrivet 28.07.2007, 18:38:22 ---Suverän låt - en av de bästa demolåtarna i sin genre. Basen ligger lite högt, skulle sänka den lite och släppa fram gitarrerna mer.

--- Slut citat ---

Tosse:
Dig har jag inte sett här förr..Passar på att hälsa dig välkommen.
Ska se över basen inför finalmix då 2 stycken haft synpunkter på soundet å nivån.

Tackar för omdömet om låten,det värmde oss gott.

Mvh
Micael

Emulator:
Shit va bra !  :o

värdlens bästa låt, men det måste sägas -vördens sämsta trumjävlar :( virvelsoundet MÅSTE du göra något åt...sen är det nog fan en av de bättre jag hört av dig, skitbra som helhet..bra sång..munsepl..gura...gillar mark knopler-stuket.

skitbra! men byt virveln!!!

tsmalmbe:
Obegripligt att EZ skall ha vissa akilleshälar så pass starka. Jag menar, skulle grundljuden på virveln (som låter som en pafflåda, med fasfel i mickarna, utpanorerat L-R) hyfsade så skulle ju det bli bättre trummor out-of-the-box. Så det är nog inte bara Mike som har ne akilleshäl med trummorna, utan också EZ i sig.

Nåja, programmeringen kan man ju alltid se över. Och det är svårt att få det att låta "orkester" istället för separate instrument.

Jag har alrdig mixat råa EZ-trummor, men jag gissar att med mycket jobb får man till soundet. Men nu borde det ju inte vara så i en produkt som heter "easydrums".

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion