Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Wiretap - A place like Graceland, No limiter..
tsmalmbe:
Trummorna låter copypaste och enformiga, framförallt hihatten gör sig konstant påmind. Variation på hihatten skulle nog göra susen.
Basen är väldigt högt mixad, och lite otight spelat. Dessutom spelar den inte tillsammans med trummisen (principen bastrumma tillika med basanslag är bra). Så låter det som om det skulle ligga en kompressor på basen som beter sig väldigt illa (pumpar och härjar) kring 2:10-partiet.
Annars gillar jag arrangemanget. Låten är intressant och svängig. I refrängen ("I know.." eller "hi-lo..") svänger hela bandet ihop riktigt bra.
Harmonica mike:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 25.07.2007, 14:01:41 ---Trummorna låter copypaste och enformiga, framförallt hihatten gör sig konstant påmind. Variation på hihatten skulle nog göra susen.
Basen är väldigt högt mixad, och lite otight spelat. Dessutom spelar den inte tillsammans med trummisen (principen bastrumma tillika med basanslag är bra). Så låter det som om det skulle ligga en kompressor på basen som beter sig väldigt illa (pumpar och härjar) kring 2:10-partiet.
Annars gillar jag arrangemanget. Låten är intressant och svängig. I refrängen ("I know.." eller "hi-lo..") svänger hela bandet ihop riktigt bra.
--- Slut citat ---
Thanx TSM,där kom commenten jag behövde.Nu har jag lite att gå på när jag öppnar mixen,suveränt!
Kort kommentar kring basen,den är helt okomprimerad - möjligen så beror pumpet på anslaget.Jag ska se över vad som går att göra där..Samt möta upp den med baskaggen..Stort tack för feedback!
Mvh
Micael
Dividend:
TJa, vet inte vad jag skall skriva riktigt.
Helst vill man ju skriva något vettigt också, och inte bara "bra bra" "dåligt dåligt"...
Tycker ni sammanfogat allt väldigt bra, munspelet låter ju bara för bra..
Jag skall vara tråkig och skriver det ändå:
WUNDERBAR! WONDERFUL! HEN HAU!
Kan inte höra riktigt vad som sjungs så här första gången jag hör den, men låten låter färdig i mina öron iaf.... :)
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 27.07.2007, 08:48:03 ---TJa, vet inte vad jag skall skriva riktigt.
Helst vill man ju skriva något vettigt också, och inte bara "bra bra" "dåligt dåligt"...
Tycker ni sammanfogat allt väldigt bra, munspelet låter ju bara för bra..
Jag skall vara tråkig och skriver det ändå:
WUNDERBAR! WONDERFUL! HEN HAU!
Kan inte höra riktigt vad som sjungs så här första gången jag hör den, men låten låter färdig i mina öron iaf.... :)
--- Slut citat ---
Tjena.
Å tack för comment.Kul att den gick hem i nästan färdiga verren,lite kvar på guran å en sång vers samt lite trum/bas fix..
Så här ser jag ut nu :D
Och så här ser Josse ut :D
Vi bockar och bugar.
Snart är det höst,härligt! Studion..tudion..udion..dion. .ion..on..n
Mvh
Micael/Josse
Wernborg:
Väldigt bra låt. Tror jag har kommenterat den nån annanstans tidigare?
Munspelsfraserna i solot låter emellanåt väldigt slentrianmässiga och oengagerade för att komma från dig. Omtagning! :angry: (Tex. vid 2,43)
Och så var det trummorna. Öppen hihat från EZ låter apa och funkar inte alls. Den låter banne mig som mig gamla Casio-keyboard från -86. :o Stäng hihaten så funkar det nog tror jag. Mycket elakare eq på virveln behövs också.
Mycket fint spelat annars på alla håll. Snyggt gitarrspel och sound på densamma.
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida