Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/Wiretap - A place like Graceland, No limiter..

<< < (4/15) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Larsson skrivet 19.07.2007, 04:01:49 ---ja verkligen skön låt..det svänger fint
tycker allting sitter som gjutet..arr & sång & speleri
det enda som låter trist är trummorna..de ligger lixom lite under låten
ghaa..jag tänker gretch kitet på dfhs vintage addon skulle sitta fint här
torrt men snärtigt..men aja jag svammlar på :lol:

skitsnygg låt man!
:)

(Larsson

--- Slut citat ---

"Larsen"..
Tack för omdömet om arr sång å lir,det bockar vi för. Trummorna ja,det eviga dilemmat..
EZ som vanligt..Försökte få till dom på denna dock,la lite prylar på de olika ljuden typ kort reveb å lite dist på virveln samt skar å tillförde lite med eq:n överlag.Det setet du rekommenderar har jag bara hört/lirat till live..Funderar på Groove Agent 3.Alla verkar ha addictive drums som sina favoriter, det blir ju lite variation på sounden om jag väljer det..
Tack för comment och för att du gillade låten..

Mvh
Micael

Harmonica mike:
Snör väl på en sådan där le byump då, det är lite tunt med comments..

Såga mura kapa å riv eller bygg,alla förslag mottages..

Mvh
Micael

Harmonica mike:
Jaha ja..
3 kommentarer sedan jag slängde upp denna..Kom igen nu boys/girls,är det verkligen så bra att det är sagt allt som behöver sägas?

Detta blir alltså en serious BUMP!

Mvh
Micael/Josse

mahan:
Holá Micael!
Detta kan man ju lyssna o kommentera hur många gånger som helst :D
Det bara är en sån attans drive på hela vägen!
En sak har jag funderat på, vart gömde ni trombonen, ;)
tycker mig minnas att det fanns en blåsare med i första verren.

Detta är väl samma version som jag kommenterat tidigare, med lilla distet i sången på slutrakan 3:10 framöver.
Härlig musik somhåller en varm till både kropp o själ, behövs nog en sommar som denna, vantar mössa o regnrock hör tilldaglig utrustning :P

Ska på 140 års kalas på helgen (2x70), så det blir lite festligt o så :)

h.  JOhan

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 25.07.2007, 13:23:20 ---Holá Micael!
Detta kan man ju lyssna o kommentera hur många gånger som helst :D
Det bara är en sån attans drive på hela vägen!
En sak har jag funderat på, vart gömde ni trombonen, ;)
tycker mig minnas att det fanns en blåsare med i första verren.

Detta är väl samma version som jag kommenterat tidigare, med lilla distet i sången på slutrakan 3:10 framöver.
Härlig musik somhåller en varm till både kropp o själ, behövs nog en sommar som denna, vantar mössa o regnrock hör tilldaglig utrustning :P

Ska på 140 års kalas på helgen (2x70), så det blir lite festligt o så :)

h.  JOhan

--- Slut citat ---

Johan:
Trombonen ja,Wiretap sågade mitt lir så det blev gura för hela slanten :D..Närå så farligt var det inte vi kom överens om att gura å hammond funkade bra ihop.Dock finns det ju en touch av soul i denna så blåset hade nog förstärkt den känslan..
Det är samma mix som tidigare.Jag ville ha mer comments för att ha nåt att gå på när jag öppnar mixen och justerar det sista.Sångversen å lite gura/Hammond(ev.blås :P) på slutet..he he

Kalas ja,vi har haft dubbelt 50 års då min kvinna är tvilling..huga vilket party!

Tack för comment,hösten ser ut att dröja. 25 grader idag - frugan i tvättstugan å jag i studion - schysst fördelning av arbetsbördan..
Ska lira lite munspel åt Larsson nu..

Ha re gott

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion