Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Wiretap - A place like Graceland, No limiter..
equality:
Låter bra! Gillar Money-for-nothing-ljudet på guran. Orgeln tjusigt sound på också. Bra låt, mix, arr och fått till bra utstyrning på slutmixen verkar det som. Kan faktiskt inte racka ner på nåt hur jag än letar.
mahan:
Nåjaa. äntligen, Graceland!
Måst väl spara den omgående ifall den försvinner igen.. :P
Jamen detta var värt väntan Micael.
Alldeles myyysigt, från begeinning to the end.
Arret med walking bass och stompguitarr sätter låten i sådant gung att den inte kan rekommenderas för hjärtsvaga :D
Och HM:s stiliga rasp inklusive blåsapparat fulländar verket!
Kan vara mina luriga lurar men tycker mig uppfatta nåt dist med sången efter 3:13?
Tack för detta Josse/Mike :D
Snyggt jobb, slog i en whisky o lyssnade igen ....wow!
h. JOhan
Larsson:
ja verkligen skön låt..det svänger fint
tycker allting sitter som gjutet..arr & sång & speleri
det enda som låter trist är trummorna..de ligger lixom lite under låten
ghaa..jag tänker gretch kitet på dfhs vintage addon skulle sitta fint här
torrt men snärtigt..men aja jag svammlar på :lol:
skitsnygg låt man!
:)
(Larsson
Harmonica mike:
--- Citat från: equality skrivet 18.07.2007, 19:31:47 ---Låter bra! Gillar Money-for-nothing-ljudet på guran. Orgeln tjusigt sound på också. Bra låt, mix, arr och fått till bra utstyrning på slutmixen verkar det som. Kan faktiskt inte racka ner på nåt hur jag än letar.
--- Slut citat ---
Thanx E.
Gott att veta att det låter ok.Lite sång prylar å lite gura/trum fills kvar - sedan så...
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 18.07.2007, 23:03:54 ---Nåjaa. äntligen, Graceland!
Måst väl spara den omgående ifall den försvinner igen.. :P
Jamen detta var värt väntan Micael.
Alldeles myyysigt, från begeinning to the end.
Arret med walking bass och stompguitarr sätter låten i sådant gung att den inte kan rekommenderas för hjärtsvaga :D
Och HM:s stiliga rasp inklusive blåsapparat fulländar verket!
Kan vara mina luriga lurar men tycker mig uppfatta nåt dist med sången efter 3:13?
Tack för detta Josse/Mike :D
Snyggt jobb, slog i en whisky o lyssnade igen ....wow!
h. JOhan
--- Slut citat ---
Johan:
Nu får den ligga kvar tills final verren är uppe.. ;)
Undrar om den skulle funka som pacemaker..? Man behöver väl snart en sån pga. åldern :lol:
Ska se över sång grejset..Vi hade lite låga nivåer inspelnings mässigt så jag fick slänga en limiter på mastern..Kan vara den som spökar.
Märkligt att basen funkar helt okomprimerat,ibland så har man lite tur.Fillsen på trummorna verkar ju gå hem oxå,det tar sig sa mordbrännaren.Nåväl,lite kvar på denna så håll ut lite till..
Tack för comment.
50-års kalas i morgon..huga! Inte mitt dock,jag är alldeles för ung än :P
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida