Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Wiretap - A place like Graceland, No limiter..
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 01.06.2007, 07:27:49 ---Jag är nog lite försiktigare än johan, och väntar tills den är färdig....
MEN FY SJUTTON VAD BRA!!!! :wub:
:D
--- Slut citat ---
Tack Per.
Polarn min har inte hört den med blåset och hammond orgeln.Så jag ville kolla vad ni tyckte innan han hör den,mest för att jag var rädd att han skulle såga...Nu vet jag vad som gäller..
Nu ska jag bara övertyga han :D
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 01.06.2007, 08:48:58 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 01.06.2007, 02:42:23 ---
--- Citat från: mahan skrivet 01.06.2007, 02:27:33 ---Du Micael!
Hur ska man säga det försiktig.....
SATAN va de svänger on detta, helt kanonkalaslåt!
Kanske det bästa hittils, arrte ljuvligt, fått lite basoon med i bakgrunden. Orgell, munspel, allt funkar till tusen. VA nurå, slut redan, send more Graceland, send more Graceland! :D
Får återkomme med möjliga detaljer när jag har hela låten
Men alltså kanoon, KR TOP 10 :)
j. Johan
--- Slut citat ---
Tack Johan.
Vi spelade in detta igår,resten förhoppningsvis på måndag kväll..Kan bara hålla med,det blev ett sju helsikes drag! Bassonen är en trombon.Nu kan jag le hela helgen :D Det blir en stor virre i morgon..he he
Verkar som om ny basen funkar då..Vi har spelat in den direkt i mixern å vidare till datan.Åsså har jag köpt mig ett nytt keyboard med anslags känslighet å vägda tangenter,det blev liksom en ny värld.
Prisa Gud för midit!
Ps,jag tar nog bort denna i morgon bitti,så shoot om ni vill ha en förhandslyssning - eller håll ut tills den är klar.ds
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Oj vad jag blir glad att du fått ordning på "arbetsredskapen" med både basse o tangent! Javisst ska midin leva länge.
HAr låtstumpen nerladda, får väl suga på den i helgen, väntar ivrigt på hela Memphis Tennesee :D :lol:
h. JOhan
--- Slut citat ---
Tack igen Johan.
Då tar jag bort den nu,lägger upp den när allt är klart.So,hang in there mate..
Mvh
Micael
mahan:
ÖÖhh...vill ju inte låta otålig men...
Väntar så ivrigt på Gracelands utgivelse, tänkte nog först fråga när den blir klar men vid närmare eftertanke,..kanske jag inte gör det, ställer bara till stress. Nog blir den ju färdig i sinom tid.
Det blir den väl....? :huh:
Näe mate, den är så sjutusans fin låt att man blir sjuk av att vänta på den :)
Så ingen brådska, bara den nu kommer ... :D :lol:
h. JOhan
Emulator:
Men fan bluesman!!! du får mejla denna till mig, har ju missat pga för lite tid :(:(:(
Harmonica mike:
Jaha ja..
Då är låten strax klar..Detta är en grovmix,det skall dit en gura på slutet å lite mer genom tänkta fills på drumsen mot slutet - samt en sång vers kvar att skriva.I övrigt så är det färdig lirat.
Hur låter det då? Svänger det? Mixen?
Fritt fram att fälla norrlands furan!
Mvh
Micael/Josse
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida