Forum > Demolåtar
Tokai - You made me happy (You make me sad)
bjurte:
Skitskönt gitarr arr.
Gillar soundet på dom oxo,hur är dom inspelade???
Bra låt,får mig att tänka lite på B52:s och nämda Devo.
Virveln är kanske lite i skrammligaste laget och sången skulle behöva lite mer rockattityd.
Annars full pott..
Tokai:
Piddleton
Vet inte om tempot är så slött, visst kan man öka mer tror att man kanske förlorar gunget. Jag är lite misstänksam mot timestreching, men det är bra när man ska ut och springa lite.
Hoppas det blir grymt nu med lite bättre sång. Texten har dock inte genomgått en större förvandling men tycker den funkar rätt bra ändå i sammanhanget. Jämfört med James Browns texter är detta poesi i den högre skolan.
Tack för lyssning och att du påpekat bra saker
uriah
B-52 igen!? Har knappt hört dom - lustigt. Men Devo, visst.
Det är fyra gitarren i riff 1, alla panorerade hårt höger-vänster. Har en Variaxgura. Använder lite olika gitarrmodeller, kommer inte ihåg vilka, troligtvis Gibson och Fender. I riff två, den som svarar riff 1, är det tre gitarrer. Två är pan. höger-vänster bägge hårt kapade i basen, sen en tredje git i mitten, som ger det speciella ljudet: en 12 strängad Rickenbecker.
Har fixat virveln hoppas jag och sången.
Jag tackar. Kommentarer - ovärderliga.
Har nu lagt en ny förhoppningsvis rockigare sång, men bara på verserna. Refrängen behöll jag. Texten lite förändrad, lagt till lite, omplacerad vissa versrader.
Lite mer aktivitet på trummorna i refrängen.
Fixat virveln som lät lite skramlig. En hihat låg ovanpå + ett clap. Har minskat ner dom. Bytte dessutom ut virvelkaggen till en mer tyngre.
Mer reverb på sången.
Ja, det var väl allt. Bättre nu kanske?
Eddi:
Jag skulle velat ha den andra eller första versionen att jämföra med - men det har jag inte nu och det var ju ett tag sedan - i alla fall nu tycker jag låten rullar på bra men kan inte säga vad som blivit annorlunda - kul när du blandar rösten sad/happy det ger en illusion av tvehågsenhet som är bra. Jag tror att jag gillar denna version bättre men jag vet inte varför? Rytmerna är definitivt bättre så mycket kan jag säga med bestämdhet.
Tokai:
Eddi
Skillnaden mot denna och denna förra versionen är ny sång, som jag inte vet blev så mycket bättre - svår låt att sjunga, kanske inte passar mig. Lite omstuvning av texten och lite tillägg. Sedan mer fills i trummorna och lite bättre ljud i virveln. Annars är allt sig likt.
Skulle också tycka det var bra om man kunde ha olika versioner uppe i samma tråd, på samma ställe. Men det går bara tror jag om man har den ena låten nånannanstans.
Jag tror dock inte att tvehågsenhet var tanken. Tycker det mer handlar om att saker och ting var bättre förr (i kärlek) än nu, då damen i fråga dragit sin kos. Naturligtvis uppdiktat alltihop vad mig själv belangar (och fortfarande en ganska simpel text)
Rytmerna är bättre tack vare astis förslag att göra trummorna mer aktiva under refrängen.
bjurte:
Jodå! Nu tycker jag att det blev bättre på både trumm och sångfronten!!
Tack för din utförliga gitarrinfo,fast jag var nog mest ute efter inspelningskedjan,typ om det är uppmickad förstärkare,någon slags POD,eller
helt enkelt någon Datormjukvara???
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida