Forum > Demolåtar

Tokai - You made me happy (You make me sad)

(1/5) > >>

Tokai:
Jag fortsätter på rocklinjen ett tag till...

Texten är mest blaj, så jag lägger inte ut den, bara för ha nåt att komma igång med.
Jag har 8 gitarrer med här: 4 st spelar fiff 1 (Det modifierade Jailhouseriffet), 3 st i riff 2 (Who riffet, som jag kallar det) Vissa utpanorerade, några i mitten.
Ville få till lite feta guror.
Tre syntar. En spelar samma som basen. Dom andra kommer in i refrängen.
Trummorna har en samplad baskagge + en vanlig kagge, hihatar och bongos och koskälla från RMX.

Måste säga att detta är den låt jag gjort mest pålägg på.
Sen är det sång + överstämma och två körer.

Är ute på ny mark och har inte riktigt koll på det här materialet.
Tänkte vänta ännu en vecka med att lägga upp låten ,men eftersom halvfärdiga demos är en utmärkt plats att börja på, lägger jag upp denna version som nog kan betraktas som lite oklar. Tips och funderingar? För hög bas, t.ex?

Det finns ett ställe i slutet av låten, innan slutpartiet, där jag gjorde ett misstag när jag skulle klippa och kopiera. Plötsligt uppstod ett lucka som jag tyckte var intressant, men precis innan hörs lite disaharmoni på något instrument, kommer inte på vilket, men det kanske är en bra krydda till innehållet ( i texten)

Eddi:
Kul låt - tror den skulle tjäna på att höjas till 128 BPM och på med mer trummor låt det rulla lite. Synten känns nästan lite onödig in med mer ackeriff i stället tycker jag. Texten är väl ok? Som jag uppfattar den i alla fall.

djonas:
Det här var en skön låt men en massa intressanta pålägg.
Basen är det som slår mig mest...bra ljud och coola slingor. Coolt att du kör en synt unisont med basen.
Gitarrljudet på "svarsgitarrerna" på verserna diggar jag stenhårt...cleana med aningen dist på.
Trummorna låter bra, dock är virveln lite platt.
Mixen är luftig och bra, sången skulle kunna få mer rymd...känns lite för nära nu i förhållande till resten.
Gott hantverk!!
Mvh / djonas

Dividend:
syntharna gör det till nåt speciellt..

Är väl inte så förtjust i sångmelodin, men arret har nåt! Speciellt syntharna som flummar till det hela till nåt njutbart...

Kan nästan tänka mig kvinnosång på denna, när du satt texten?? BRA!

Eddi:
 :lol: 3 inlägg med 3 diametralt olika tyckanden - ja du...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion