Forum > Demolåtar
Tokai - You made me happy (You make me sad)
equality:
Lyssnar via en urkass monohögtalare. Lekfullt och tidiga Lennon-vibes. Love it!
Tokai:
Ibland när jag gör en låt vill jag att den ska låta som en bortglömd tejp av The Beatles. Att ingen upptäckt den förut beror på att den är felmärkt. På den står The Tokai´s, men innehåller i själva verket en unik inspelning av The Betatles från 1967. Jag tycker det är roligt att ge sig på ett såna vansinnesuppdrag.
Vad gäller den här låten så var inte tankarna åt det hållet. Men jag skulle tro, att om jag kunde göra en trash metal, så skulle det ändå finnas spår av The Beatles i den. Så jag blev inte förvånad över associationerna. Det är bara så. Sitter inbyggt på nåt sätt. Andra har säkert samma musikalisk grammatik i sig - men med rötter i andra artister eller grupper.
Tack 91:an och equality för lyssning och värmande kommentarer!
Vad gäller trummorna, 91:an, så är det både och kan man väl säga. Trummorna är BFD 2, samplade från riktiga trummor. I den här låten programmerade av mig. Men fillsen kommer från ett midibibliotek, inspelade av riktiga trummisar och omvandlat till midi. Sen har jag gått in och redigerat lite, så att inte grundkompet spelar när fillsen kommer in och lite sånt. Hihaten är en kort loop som kommer från RMX och går i repeat, men stängt på vissa ställen. Likaså slagverket djembe, kommer också från RMX + tamburinen i refrängen.
Pust. Har inte lagt på så mycket grejer på en låt som den här. Men är småpotatis vad gäller större kommersiella produktioner.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida