Forum > Demolåtar
Dividend - Der Dämon tanzt(ein Teufelskreis Tanz) (Pianokvartett 1)
Dividend:
--- Citat från: 1up skrivet 04.03.2013, 20:56:23 ---Inledningen har mognat och är med det mer intressant. En elegant tonartsmodulation avslutar låten.
Mycket bra blir etter bättre. :)
--- Slut citat ---
Haha, modulationen sker mitt i låten som börjar i moll-tonart och slutar i dur :)
Tackar! Har redan upptäckt småstörningsmoment på den här versionen :rolleyes:
så det blir ny version när klarinetten anländer!
Några andra åsikter?
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 04.03.2013, 23:42:55 ---
--- Citat från: 1up skrivet 04.03.2013, 20:56:23 ---Inledningen har mognat och är med det mer intressant. En elegant tonartsmodulation avslutar låten.
Mycket bra blir etter bättre. :)
--- Slut citat ---
Haha, modulationen sker mitt i låten som börjar i moll-tonart och slutar i dur :)
Tackar! Har redan upptäckt småstörningsmoment på den här versionen :rolleyes:
så det blir ny version när klarinetten anländer!
Några andra åsikter?
--- Slut citat ---
Hör man inte modulationen tydligt är det lyckat komponerat. Det lät mer dur mot slutet nämligen.
Alatar:
Det är en fin och spännande låt du gjort, en modern orkesterlåt. Det är väl gjort och det känns att du har filat mycket på det. Personligen skulle jag önska mig mer tydlig melodi, att hålla sig fast vid. Jag får nämligen erkänna att jag har svårt för modern orkestermusik. :D
Jag vet inte, om jag kan rekommendera dig så mycket. Men låten påminner mig faktiskt om "Iva Bittova". Ifall du inte känner henne, så kan du lyssna t.ex. på "River of Milk":
Precis som du så har hon inte någon tydlig melodi. Istället vävar hon ihop olika passager på ett väldigt speciellt sett. Kanske kan du få inspiration av hennes låtar!
Leif:
Tjena!
Detta låter väldigt, väldigt bra!
Har lyssnat ett par gånger redan och upptäcker små nya detaljer varje gång. Har inget konstruktivt att säga, tyvärr.
Det låter som ett färdigt mästerverk i mina öron.
Du kan gott luta dig tillbaka med din kopp te och känna dig färdig. Ser fram emot att höra ditt nästa projekt sen.
Här har du dock inget kvar att pilla med, vad jag kan höra.
Ha de bäst, Per!
Dividend:
Alatar: Hon ska jag verkligen kolla upp! Tack för tipset.
En tydlig melodi (som i en poplåt eller folkvisa) hör inte hemma (vanligtvis) i klassisk musik. Detta är ett folkbaserat stycke musik, men jag vill modulera och annat som hör klassicismen till, dvs ha vissa influenser därifrån. Fram för allt också, för att jag pluggar klassisk komposition just nu och vill utvecklas..
Mina folkvisor har däremot en tydlig melodi och vers/refräng! Tack för tankar och lyssning!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida