Forum > Demolåtar
Dividend - Der Dämon tanzt(ein Teufelskreis Tanz) (Pianokvartett 1)
Dividend:
Tack för tankar Peter..
Nä, det är samma plugg. Alicia som vanligt, har inte hört någon flygel - dyrare eller billigare - som låter bättre faktiskt. :) I och för sig, mina efterforskningar i ämnet kanske är bristfälliga.
Det jag skulle vilja ha, längre fram, är ett stående - up-right - piano också, fast där är utbudet mindre.
Ska kolla slutet.
Emulator:
1)
jag tycker första stycket fram till ca 135 sekunder är så pass bra och sammanhållande eget att det gott och väl kunde avslutas där, som eget stycke. Sedan kan det ju ingå i det längre såklart.
Kanske manuellt gå in och peta lite mer variation i velocity på pianot. ibland finns ett par maskinella toner.
2)
Stycket som helhet är nog något av det mest varierade jag hört från dig. Bortsett från dynamikissuet i pianot tycker jag det låter riktigt, riktigt bra. Lekande melodier, eftertänksamma partier och väldigt stor variation. Skulle maskintonerna från pianot försvinna så skulle det vara perfekt.
Lyssnat i riktigt kass lyssning, så mixen vet jag inget detaljerat om, annat än att det låter bra överlag.
Så summa summarum:
Lägg en kvart på att peta om i velocity på pianobasen
Grymt bra komposition. Kanske din bästa!
Dividend:
Emu: Tack för lyss! Jag har fixat velocityn på pianobasen och jobbar med låten nu :D
SJälv av övergången från Am -> Cdur (parallell tonarten till Am) är att det är ett av kriterierna för att något ska var "klassiskt" (Att byta tonart på ett snyggt sätt som i klassicmens sonater).
Ska förbättra övergång Am-> cdur härnäst och sumpar Em-partiet :D
Sen är jag klar!
Dividend:
130304 BUMP! NY VERSION! Klar kompositionsmässigt!
Kan finnas smågrejer kvar att fixa. Oboen ska bytas ut mot en klarinnet från sample modeling som anses ha de mest realistiska soloblåset på denna planet vi bor uppå ;)
Så det dröjer ett tag till innan helt "färdig".
Jag hoppat att övergången från Am -> C är mjukare nu i edra öron och städ och dess hammare! :D
Annars är det mer än ett år jag jobbat på denna, skönt att min skapelse snart är i hamn :)
Tack för er tid och tankar!
Per
1up:
Inledningen har mognat och är med det mer intressant. En elegant tonartsmodulation avslutar låten.
Mycket bra blir etter bättre. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida