Forum > Demolåtar
Dividend - Der Dämon tanzt(ein Teufelskreis Tanz) (Pianokvartett 1)
Dividend:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 28.03.2013, 00:45:03 ---Vad ni skriver om mig... :wub:
Ja, klarinetten var en ny, trevlig bekantskap. Blev lite överraskad över det lyriska uttrycket, den ligger ju mycket mer åt jazz eller balkanhållet än klassisk, med sina vibraton och vad det nu är som ger det intrycket. Men det kanske är så du har styrt den att låta, alltså att den kan låta klassisk om man hellre vill det? I så fall är detta way to go, leve samplingsmodellering!
Tyckte den var lite hög i mixen först, men när de andra instrumenten tog i lite så lät den bra. Ja, mixen är riktigt bra. Klangmässigt trivs alla instrument bra ihop, låter som att de är i samma rum. Har reagerat förut på att Lass arco och pizz inte låter som det är samplade av samma instrument, men här låter det så. Eller så blev jag distraherad av den lyriska klarinetten så jag inte tänkte på det...
Stycket är långt men håller hög kvalitet rakt igenom. Pianot är lite stolpigt men låter inte onaturligt för det. Men violinens hopp mellan übersnabba spiccaton (tror inte man kan få en stråke att studsa så snabbt med jämn styrka) och lite för mycket portamenton tappar lite i trovärdhet. Reagerar främst vid 160 och 330s.
Pianot distar på ett ställe, vid 186s.
Men vad kul att du har fått till ditt sound. Snart är blir det världsklass av dina alster. : B)
--- Slut citat ---
Tack för dina tankar och lyssning! Jag har hört sån übersnabba spiccaton på skiva :P Men det är klart att du kan ha rätt i att det är på gränsen. Ska ändå kolla 160, 330, naturligtvis.
Mitt sound? Ja, jag försöker hålla borta kinesen och då blir det så här :D
edit: Angående klarinetten så är den mycket formbar. Vibratona och portamenton som inte riktigt hör hemma i klassisk musik, är det jag som skruvat till. Mest för att testa :D
Tack återigen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida