Forum > Demolåtar
Dividend - Der Dämon tanzt(ein Teufelskreis Tanz) (Pianokvartett 1)
Dividend:
130326 FÄRDIG VERSION! som är så klar att jag tror på det själv :D
Fritt fram att såga!
Använde min nyinköpta VSTi-klarinett från samplemodeling.com (sek1600) på denna och den låter fan så realistisk så man blir smått chockad! :wacko:
Osäker dock på hur den ligger i mixen, klaga på om mixen för allt vad ni sågar! Men kompositionen ändrar jag inte mycket mer på nu! ;)
Tack för era tankar!
Per
(och tack för alla som följt denna här på KR under det år den har tagit att skapa!)
Tidigare skriverier:
---------------
Den här hette tidigare The gay deamons polska dance, men det är inte polska. jag lekar bara lite med det faktum att 3*4 =12. så man kan "leka" 3/4 inuti ett stycke som egentligen går i 4/4 :)
Version 2 av den här gjorde jag i mars förra året. Därför är detta stycke nr 1.
Det är fortfarande ett utkast.
SÅGA PÅ! :D
Jay Thomas:
Spontant tycker jag denna var skitbra helt enkelt! :)
Associationen är mörk men med hopp, dance de la muerta. I mina (förvrängda) öron låter den klar! Snyggt som rackarn, gillar det skarpt!
Marruschkka:
Det var en lustiger och medryckande dans..det liksom böljar fram..jag ser dansare i ..kanske nån slavisk rytm här? :P
Trevlig lyssning här på morgonkvisten.
Mycket lovande :D
Kör på!
Marre
Dividend:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 24.03.2011, 07:29:57 ---Spontant tycker jag denna var skitbra helt enkelt! :)
Associationen är mörk men med hopp, dance de la muerta. I mina (förvrängda) öron låter den klar! Snyggt som rackarn, gillar det skarpt!
--- Slut citat ---
Det var faktiskt jädrigt kul att höra! Tack för lyssning och att det funkar! :)
--- Citat från: Marruschkka skrivet 24.03.2011, 07:51:11 ---Det var en lustiger och medryckande dans..det liksom böljar fram..jag ser dansare i ..kanske nån slavisk rytm här? :P
Trevlig lyssning här på morgonkvisten.
Mycket lovande :D
Kör på!
--- Slut citat ---
Okej trevligt. Tackar för era öron :)
Gurano:
Hejsan
Som jag hör det så är det en av de bättre på sistone från dig. Tycker om det enkla pianot, med enkelt menar jag den enkla grundtråd som finns. Tycker om början - den suger tag på ett spännande vis. Tycker om instrumenten som dansar in och ut.
Sitter på jobbet med sunkiga lurar så det kan vara det som spökar men det låter som att det distar lite vid 1,40 i Mediaspelaren.
Har eg inga synpunkter på förbättring - det är avskalat och bra i mina öron.
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida